22 Aralık 2009 Salı

İkitelli Metroda Başakşehir-İSTOÇ arası raylar döşendi.




Ray döşeme hızla devam ediyor. Günde 250 m döşenebiliyor. Olimpiyatköy'e giden hattında rayları döşenmiş durumda. İSTOÇ'tan Kirazlı'ya kadar olan kısımda çalışmalar sona yaklaşıyor.

Hedef MAYIS 2010'DA TEST.

http://www.gulermakdogus.com/baglantigd.htm

Kadıköy-Kartal Metro Tünellerinde 43.000 m geçildi.

Hayırlı olsun.

Haliç Metro Geçişi Köprüsünden geri dönüş yok




http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber.aspx?NewsID=17955

Başkan Topbaş; “Mahalle baskısı metroyu engelleyemeyecek!...”

İstanbul’da yapılan güzel işleri engellemeye çalışanların olduğunu belirten Başkan Topbaş, “Mahalle baskısı yapan bazı çevreler var. Bunların herhalde tuzları kuru, Hiçbir dertleri yok. Haliç Metro Geçiş Köprüsü yapılmadığı taktirde Yenikapı’ya inerek Marmaray ile buluşamazsınız. O halde bunu yapmak zorundayız ve yapacağız” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Eşi Özleyiş Topbaş’ın öncülüğünde yapılan Boğazköy Ayazma İlköğretim Okulu Ana Sınıfı’nın açılış töreninin ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. Haliç Metro Geçiş Köprüsü ile ilgili bir soruyu cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’da yaptıkları çalışmaları sürekli olarak engellemeye çalışan bazı kesimlerin olduğunu belirterek, Haliç Metro Geçiş Köprüsü dolayısıyla İstanbul'un UNESCO Dünya Mirası Listesi'nden çıkarılması tehlikesinin söz konusu olmadığını kaydetti.

“Bu köprü 19 yıldan beri tartışılan, farklı projeler içerisinden seçilmiş onaylanmış bir proje. Bu doğrultuda yer tespitini yaptık, ihalesini gerçekleştirdik. Çalışmalar sürmekte. UNESCO yetkilileri geldiğinde kendilerini köprüyle ilgili bilgilendirdik” diyen Başkan Topbaş, metro geçiş köprüsü için seçilen sistemin doğru olduğunu, proje ve yapım aşamasında şehrin olumsuz etkilenmemesi için de gerekli hassasiyeti gösterdiklerini söyledi.

UNESCO’nun yetkilerini İstanbul’a geldiklerinde bu köprüyle ilgili bilgilendirdiklerini vurgulayan Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Bize, ‘Bize böyle anlatılmıyor’ dediler ve onların tavsiyeleri doğrultusunda tasarlanan taşıyıcı ayakların yükseklikleri 55 metreye indirildi. Bu da Süleymaniye Cami’nin zemin koduna denk geliyor. Yani ayakların minareler ve kubbeyle yarışması asla söz konusu değil. Bunun altını özellikle çizmek istiyorum. Biz UNESCO’yu yaptığımız çalışmalar konusunda bilgilendiriyoruz. Yaptığımız çalışmalar da olumlu karşılandı ve doğru bulundu. Ama, maalesef çalışmalarımızı engellemek isteyenler, 19 yıldır bu köprünün yapılmasını engellemek isteyenler var. Mahalle baskısı kuran bazı çevreler, bu köprünün yapılmasını istemiyor, ‘yapılmasın’ diyorlar. Adamların ‘kayıp’ diye bir derdi yok. Şehir ne kaybediyor? Ulaşımda ne sıkıntılar çekiliyor? Böyle dertleri yok. Muhsin Ertuğrul'da da bunu yaptılar, dinlemedik ve bitirdik. Buranın Ocak ayı içerisinde açılışını yapacağız. Onların ne söylemleri vardı, hepsini açılıştaki belgeselde ortaya koyacağız. Atatürk Kültür Merkezi’nde de aynı şeyi yaptılar, orası duruyor. Mahalle baskısı yapan bu çevrelerin herhalde tuzları kuru. Hiçbir dertleri yok. Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nü de 19 yıl engellediler. Bu köprü yapılmadığı taktirde metronun geçme imkânı yok. Yenikapı’ya inemezsiniz, Marmaray ile buluşamazsınız. Şehrin ulaşım aksı olumsuz etkilenir. O halde bunu yapmak zorundayız ve yapacağız.”

Haliç’in zemininin yumuşak olması nedeniyle Galata Köprüsü'nün tehlikeyle karşı karşıya olduğunun altını çizen Topbaş, “Şu anda Galata Köprüsü ciddi anlamda risk taşımakta. Bir süre sonra belki kapaklar açılmayacak hale gelecek. Bu riskler karşısında Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nde seçilen sistem ve teknoloji doğru” dedi.

Marmaray metro işletme sıklıkları




http://www.otsinsaat.com.tr/ProjectPDF/39_tcdd%20s%C3%B6%C4%9F%C3%BCtl%C3%BC%C3%A7e%C5%9Fme%20viyad%C3%BC%C4%9F%C3%BC%20performans%20de%C4%9Ferlendirmesi.pdf

Söğütlüçeşme istasyonu ile ilgili teknik analiz çalışması



buda bir sunum:

http://www.tmmmb.org.tr/uploadimg/7TMK/PDF_sunum/Huseyin_Belkaya_web.pdf


buda teknik dosya:

http://www.prota.com.tr/prota_muhendislik/haberler/arsiv.asp

Prota Marmaray Projesinde
(15.07.2007)

Ülkemizin en önemli ulaşım projelerinden birisi olan Marmaray Projesinde Prota Mühendislik’te yer aldı.

T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH)’nün yürüttüğü Marmaray projesi, Avrupa Yatırım Bankası kredisi ile gerçekleştirilmektedir. CR1 komponentini oluşturan Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Toplu Taşıma Sistemi İyileştirilmesi Projesi Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.ile Fransız Alstrom ve Japon Marubeni firmalarının ortaklığı ile inşa edilecektir.

Marmaray projesinin anılan proje hizmetleri Temelsu Uluslararası Mühendislik Hizmetleri A.Ş. / Prota Mühendislik Proje ve Danışmanlık Ltd. Şti. / Altyapı Mühendislik Danışmanlık Taahhüt ve Ticaret Ltd. Şti. Ortak Girişimi ile Doğuş İnşaat arasında 25 Mayıs 2007 tarihinde imzalanan sözleşme ile başlamıştır. Sözleşme kapsamındaki Etüd - Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri üç ana grupta ele alınmaktadır:
I. Grup İşler / Güzergah İşleri
II. Grup İşler / Köprüler ve Büyük Sanat Yapıları
III.Grup İşler / İstasyonlar
I. Grup İşler

* Güzergah ve Toprak İşleri
* Drenaj, terfi hatları, pompa istasyonları
* Küçük Sanat Yapıları (açıklığı 10 m’den küçük menfez ve büzler)
* İstinat Duvarları
* Deplasman Projeleri

II. Grup İşler

* Köprüler (Karayolu alt ve üstgeçit köprüleri, Yaya alt ve üstgeçit köprüleri, Nehir köprüleri, Aç-kapa tüneller)
* Viyadükler

III. Grup İşler

* İstasyonlar ve diğer üstyapı işleri

Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı toplu taşıma sistemi projesi, Marmaray Projesinin Boğaz tüp geçişinin her iki tarafındaki yerüstü kesimlerini kapsamaktadır. Mevcut Gebze-Haydarpaşa (Söğütlüçeşme) ve Sirkeci (Kazlıçeşme)-Halkalı toplu taşın sistemi sökülüp aynı koridorda küçük kamulaştırmalarla ikisi (T1 ve T2) banliyö amaçlı diğeri de (T3) TCDD yolcu ve yük taşımacılığı için kullanılmak üzere projelendirilecektir.

Proje hızları TCDD hattı için 100 km/saat Banliyö hattı için 80 km/saat olarak öngörülmektedir.
Kazlıçeşme (8+441.276), Halkalı (26+925) arası yaklaşık 18,50 km olup, Asya kesimi Söğütlüçeşme (0+650,418), Gebze (44+000) arası 43,35 km’dir. Toplam proje boyu yaklaşık 62 km’dir.

Proje katar sayısı (her bir yönde);
Gebze - Pendik arası 7 katar/saat
Pendik - Sögütlüçeşme arası 14 katar/saat
Yenikapı - Ataköy arası 14 katar/saat
Ataköy - Halkalı arası 7 katar/saat
olarak planlanmaktadır.


Proje özellikle Avrupa yakasında tarihi surlar ve Bizans, Osmanlı eserlerinin içinden ve/veya yakınından geçmektedir. Bu kesimlerde tarihi eserlerle ilişkilere tabiat varlıkları açısından önem ve uyum sağlanması gerekliliği göz önünde bulundurulacaktır.

III. Grup İşler; Asya ve Avrupa yakalarında yer alan 36 adet istasyonun mimari ve taşıyıcı sistem uygulama projelerinin hazırlanması işidir. Buna göre III. Grup İşler, Avrupa yakasında 10 adet ve Asya yakasında 26 adet olmak üzere toplam 36 adet İstasyon yapısının mimari, çevre düzenleme, peyzaj ve taşıyıcı sistem (betonarme, prekast ve çelik) projelerinin hazırlanması işini kapsamaktadır.

Havaalanı-Olimpiyatköy Metro Projesi Teknik Detayları




http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=218


Proje No: 0603
Proje Konusu: Olimpiyatköy-İkitelli-Çobançeşme-Havaalanı Raylı Taşıma Sistemi
İşveren: İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Başlangıç - Bitiş: 2006 - 2010
Girişim Tipi: Tek Başına
Detaylı Açıklama:
Halihazırda işletilmekte olan Aksaray-Atatürk Havaalanı metro hattı ile Atatürk Havaalanı İstasyonunda, Yapımı devam eden Otogar-Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları/Olimpiyat Parkı metro hattı ile İkitelli Güney Sanayi İstasyonunda, yapımı planlanan Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı ile Çobançeşme İstasyonunda, entegre olarak işletilecek bir raylı taşıma sistemi hattının yapımının gerçekleştirilmesidir.

İlk Yatırım Süresi: 2012 - 2015

Hedef Yılı (Çevre Düzeni Planı Erişim Yılı): 2023

Yapılabilirlik Değerlendirme Dönemi: 2012 - 2040

Tamamı yeraltında, toplam 11.600 metre uzunluğunda

9.179 m TBM delme çift tünel, 48 m aç-kapa tünel

Toplam 540 m 4 adet aç-kapa yöntemi ile ve toplam 1.561 m 7 adet NATM (Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi) ile inşaa edilecek toplam 2.101 m 12 adet yeraltı istasyonu

Ulaşımın sağladığı kolaylıklar nedeni ile bölgede ülkesel ve bölgesel ölçekte önem taşıyan (İkitilli Organize Sanayi Bölgesi, İSTOÇ, gibi.) sanayi, imalat ve toptan ticaret alanları, ayrıca yine ülkesel ve bölgesel ölçekte önemli spor tesisleri (Atatürk Olimpiyat Parkı ve Stadı) yer almaktadır
ESER Tarafından Sağlanmış Hizmetler
Detay Mühendisliği
Jeofizik Etüdler
Jeoteknik Etüdler
Temel Mühendislik
Topoğrafik Etüdler

Güzergah Basın ekspres yoluna paralel ilerliyor. İstasyonlar da görülüyor.

Haliç Metro Köprüsü kazıkları bu hafta deniz dibine çakılmaya başlanıyor



http://wowturkey.com/t.php?p=/tr362/hakanaydin_Fotografla0019.jpg

20 Aralık 2009 Pazar

İkitelli Sanayi Metro İstasyonu içinden ilk resimler







http://www.sanatyapi.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=94

İkitelli Sanayi2 ve Güney Sanayi İstasyonu

Otogar-İkitelli raylı toplu taşıma sistemi, İstanbul’un Avrupa yakasının batı ve kuzeybatı bölgelerini mevcut raylı toplu taşıma sistemine bağlayacak anahtar bir projedir. Proje, birbirine Kirazlı ve İkitelli Güney Sanayi noktalarında entegre istasyonlarla bağlı Otogar-Bağcılar-Kirazlı, Kirazlı-İkitelli-Başakkonutları ve İkitelli Güney Sanayi - Olimpiyat Köyü raylı sistemlerinden oluşmaktadır. Proje kapsamında tek hat olarak 46.682 metro demiryolu, 25.500 metre delme tünel, 3.490 metre NATM tünel, 1.565 metre viyadük, 5.514 metre aç-kapa ve 5.560 metre uzunluğunda 17 istasyon yapımı gerçekleştirilecektir. Şirketimiz uhdesinde Mayıs 2009 tarihinde başlamış olan İkitelli Sanayi2 İstasyonu ince inşaat işleri tamamlanma aşamasına gelmiş olup, Güney Sanayi İstasyonu imalatlarına ise önümüzdeki günlerde başlanmış olacaktır.

http://otsinsaat.com/ProjectPDF/38_ikitelli%20metro%20istasyonu%20in%C5%9Faat%C4%B1.pdf

http://www.sanatyapi.com.tr/sanatyapi_referanskatalogu.pdf

2005'te temeli atılan ve 2007'de açılacak denilen 5.5 km'lik Otogar-Kirazlı Metro Hattı 2009'da bitmedi.

Maalesef bitmedi.

5.5 km uzunluğundaki bir hattı bitiremiyoruz. Aradan 4.5 sene geçiyor. Hedef 2007 idi olmadı 2008 dediler. O da olmadı 2009 demişlerdi.

2009 bitti.

Geçmiş olsun.

Marmaray Üsküdar'da 2. TBM'de İstasyondan tüpe doğru kazmaya başlamıştır

Marmaray Üsküdar'da tüp ile kara buluşmasına 200 m civarı kaldı.

İzleyiciler