Sayın İlgili;
İlgi: 26/09/2009 tarih ve 26158 sayılı, başvurunuz.
Bölge Müdürlüğümüze gönderilen ilgi dilekçenizde talep edilen bilgiler aşağıda verilmiştir.
Yüklenicinin bildirdiği programa göre Yedikule-Yenikapı arasında yapılacak olan tünel kazısı 15 Ekim itibariyle yeniden başlatılacaktır.
Bilgilerinizi rica ederim.
Binaların etkilenmemesi için güzergahın banliyö hattının tam altına, denize doğru kaydırıldığı söyleniyor.
9 Ekim 2009 Cuma
Marmaray'da önemli bir aşama: Yenikapı'da TBM (Tünel Delme Makinesi) montajı başladı

Bakanlığa bilgi edinme yoluyla sormuştum. Cevap verdiler:
Sayın;
İlgi: 26/09/2009 tarih ve 26158 sayılı, başvurunuz.
Bölge Müdürlüğümüze gönderilen ilgi dilekçenizde talep edilen bilgiler aşağıda verilmiştir.
1-) Yenikapı-Sirkeci arasında tünel kazısı yapacak olan TBM2 ve 3 (Tünel Delme Makinesi) için makineli kazı 15 Eylül itibariyle tamamlanmış olup, makinelerinin kurulacağı bölgede temel yapılarak TBM?lerin montajına başlanmıştır. Montaj işlemi tamamlandıktan sonra tünel kazısına başlanacaktır. Aynı zamanda çamur bulamacı ve pasa ayrıştırma tesislerinin kurulması tamamlanmıştır.
2-) Diğer başlık konusu
3-) Sirkeci istasyonunda toplam yapılacak kazı miktarı 124.640 m³ olup, bugüne kadar toplam kazının % 22?si tamamlanmıştır.
Sirkeci Doğu Havalandırma Şaftında arkeolojik kazı çalışmalarına devam edilmektedir. Sirkeci Doğu Acil Kaçış Şaftı ve Sirkeci Batı Havalandırma Şaftında kazı çalışmaları tamamlanmıştır.
4-) Marmaray Projesi üç ana sözleşme ve Müşavirlik sözleşmesinden oluşmakta olup, Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi, Tüneller ve İstasyonlar İnşaatı (Sözleşme BC1) işinin sözleşme bedeli 86.823.610.000 Japon Yeni olup, bugüne kadar %58,02?lik kısmı, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi; İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (Sözleşme CR1) işinin sözleşme bedeli 815.049.200 Avro olup, bugüne kadar %13,33?lük kısmı, Demiryolu Araçları İmali (Sözleşme CR 2) işinin ise sözleşme bedeli 543.416.259 Avro olup, bugüne kadar %20?lik kısmı ödenmiştir.
5-)Bakanlığımızca yapılan değerlendirmeye göre projenin 2013 sonunda bitirilmesi hedeflenmektedir.
6-) Bölge Müdürlüğümüz kuruluş amacı halen yapımı devam etmekte olan Marmaray Projesinin yürütülmesini sağlamaktır. Öneri projeler ile Şehirlerarası trenler ve Yüksek Hızlı Tren Projesi ile ilgili konular Bölge Müdürlüğümüz yetki sınırları içerisinde olmayıp bu konularda ilgili kurumlardan bilgi alınması gerekmektedir.
Bilgi edinme başvurunuzda talep edilen kroki, plan ve haritalar Bölge Müdürlüğümüze gelinmesi halinde incelenebilir.
Bilgilerinizi rica ederim.
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr347/Meftuni_Goruntu016.jpg
Resimde TBM'leri monte edecek vinçler görülüyor. Bu da haberimizi doğruluyor.
7 Ekim 2009 Çarşamba
6 Ekim 2009 Salı
4 Ekim 2009 Pazar
Hızlı Tren 2. Etap (İnönü-Köseköy) İnşaatında çalışma yapılan tünel sayısı 17'ye çıktı
http://ccciconsortium.com/incele.php?id=NA==
Ağustos aynda aşağıdaki bilgiyi vermişlerdi. Toplam 15 tünelde çalışma vardı. Yukarıdaki linkte konsorsiyum firmalarının çektiği videoda listede olmayan 35 ve 36 nolu tünellerde çalışmaların yeni başladığı görülüyor. Böylece toplam 17 tünelde çalışma var. 10 ve 12 nolu tünellerin bittiği, 24 ve 28 nolu tünellerin ise sona yaklaştığı bilgisini edindim.
Sayın;
İlgi: 08/04/2009 tarih ve 19111 sayılı, başvurunuz.
1) Toplam Tünel adedi : 39
Çalışma yapılan tünellerin yeri ve uzunluğu:
Tünel 34 – Bozüyük – 2170m
Tünel 33 - Bozüyük - 220m
Tünel 32 - Bozüyük - 260m
Tünel 29 - Pazaryeri yol ayrımı -520m
Tünel 28 - Karaköy - 210m
Tünel 27 - Demirköy - 560m
Tünel 26- Başköy - 5370m
Tünel 24- Başköy - 2196m
Tünel 23- Küplü - 610m
Tünel 22- Küplü - 940m
Tünel 14 – Selimiye Köyü – 1180m
Tünel 13 – Büyükyenice Köyü – 3580m
Tünel 12 – Kızılöz Köyü – 1310m
Tünel 11 – Ciciler Köyü – 300m
Tünel 10 – Ciciler Köyü – 140m
Ağustos aynda aşağıdaki bilgiyi vermişlerdi. Toplam 15 tünelde çalışma vardı. Yukarıdaki linkte konsorsiyum firmalarının çektiği videoda listede olmayan 35 ve 36 nolu tünellerde çalışmaların yeni başladığı görülüyor. Böylece toplam 17 tünelde çalışma var. 10 ve 12 nolu tünellerin bittiği, 24 ve 28 nolu tünellerin ise sona yaklaştığı bilgisini edindim.
Sayın;
İlgi: 08/04/2009 tarih ve 19111 sayılı, başvurunuz.
1) Toplam Tünel adedi : 39
Çalışma yapılan tünellerin yeri ve uzunluğu:
Tünel 34 – Bozüyük – 2170m
Tünel 33 - Bozüyük - 220m
Tünel 32 - Bozüyük - 260m
Tünel 29 - Pazaryeri yol ayrımı -520m
Tünel 28 - Karaköy - 210m
Tünel 27 - Demirköy - 560m
Tünel 26- Başköy - 5370m
Tünel 24- Başköy - 2196m
Tünel 23- Küplü - 610m
Tünel 22- Küplü - 940m
Tünel 14 – Selimiye Köyü – 1180m
Tünel 13 – Büyükyenice Köyü – 3580m
Tünel 12 – Kızılöz Köyü – 1310m
Tünel 11 – Ciciler Köyü – 300m
Tünel 10 – Ciciler Köyü – 140m
3 Ekim 2009 Cumartesi
29 Eylül 2009 Salı
Hızlı Tren 2. Etap (Eskişehir-İstanbul) Çalışmaları Sapanca'ya kadar geldi.

http://www.haberfx.net/hizli-tren-projesi-devam-ediyor-haberi-88663/
Sakarya'nın Sapanca ilçesinden geçecek hızlı tren projesi hattının ölçüm çalışmaları başladı.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin Geyve ilçesi Doğançay köyünden İstanbul Söğütlüçeşme'ye uzanacak mevcut hattın kuzeyinde yeni bir alternatif hat yapılacağının açıklanmasının ardından hattın Sapanca güzergahında ölçüm çalışmaları başladı. Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi ile Ankara-İstanbul arası ulaşım süresinin 2 saat 45 dakikaya indirilmesinin planlandığı projenin Sapanca bölümünde çalışmalara başlayan topograflar öncelikle ilçeden geçen mevcut tren yolu hattının kuzey ve
güneyinde bulunan 150 metrelik bir alanın belirlendiğini, hızlı tren raylarının mevcut hattın kuzeyinden mi yoksa güneyinden mi geçeceğinin henüz belli olmadığını belirtti.
Öte yandan ölçüm çalışmalarının yapıldığı Sapanca ilçe halkının endişeli bekleyişi devam ediyor. Özellikle tren yoluna 150 metre mesafede evleri bulunan vatandaşlar tren yolunun güzergahının tam olarak nereden geçeceğinin bir an önce açıklanmasını istedi.

Kaydol:
Kayıtlar (Atom)