5 Aralık 2009 Cumartesi
Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) Kronolojisi
Yenikapı-Sirkeci İstasyonu arası 3.076 m Uzunluğunda

-YENİKAPI-SİRKECİ HATTI-
Marmaray Projesi kapsamında bir transfer merkezi olarak planlanan Yenikapı bölgesinde aç-kapa istasyon yapısı için kazı çalışmaları 2004'te başlamış, ancak ortaya çıkan tarihi buluntular üzerine arkeolojik kazılar yapılmıştı.
Kazıların tamamlanmasının ardından makineli kazı ile en doğuda tünel delgi çalışmalarının başlayacağı 117.50 kotlarına ulaşılarak, TBM2 ve TBM3 olarak adlandırılan tünel delme makinelerinin montajı yapıldı.
Tünel Delme Makinesi olan (TBM) Japon şirketi Hitachi Zosen tarafından üretilen TBM, Türkiye'de ilk defa bu projede kullanılıyor.
Avrupa yakasında Yenikapı-Sirkeci İstasyonu-Batırma tüpü istikametini oluşturan TBM2 hattı 3048.7 metre ve TBM3 hattı 3076.1 metre olup toplamda ise 6124.8 metreden oluşan iki ayrı delme tünelden oluşuyor. Tünel çalışmaları kapsamında 296.500 metreküp kazı yapılacak. Güvenlik için iki paralel ana tünel boyunca her 200 metrede bir yaya geçiş tüneli inşa edilecek, böylece acil bir durumda yolcular bir tünelden diğerine güvenle geçilebilecek. Kaplanan tünelin çapı ise 7.04 metreden oluşuyor.
Bugün kazısına başlanan TBM, projede kullanılan benzer 5 adet TBM'den biri olan TBM3. TBM3 Sirkeci istasyonuna ulaşıp doğu ucuna taşındıktan sonra 934 metre daha kazı yapacak ve batırma tüpe bağlanacak.
Yenikapı-Sirkeci güzergahında, TBM2 tünel delme makinesinin montajı ise ileri tarihlerde yapılacak.
Etiketler:
marmaray,
marmaray 2013,
tüp geçit,
tüplü geçiş
Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) 2011'de Tamamlanacak
-BAKAN YILDIRIM TARİH VERDİ-
Bir gazetecinin ''Tünel kazma makineleri ne zaman Sirkeci'ye ulaşacak ve Marmaray ne zaman hizmete girecek'' sorusuna Bakan Yıldırım, tünellerin 2011'in ilk yarısında, denizdeki tüple birleşmiş olacağını anlattı. Yıldırım, herhangi bir aksilik olmaması halinde 2011'in Nisan veya Mayıs ayında kazıların tamamen bitmiş olacağını kaydetti.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti:
''Toplam 20 kilometre tüneli, yerin altında yapmış olacağız. Buna tabii denizdeki tünelleri de ilave etmemiz gerekiyor. Proje iki kısımdan oluşuyor. 1. bölümü Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'den çıkan tamamen yer altında deniz altında iki tane tüp tünel bileşimi ve Söğütlüçeşme'den Gebze'ye Anadolu yakasında, Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar olan bölüm. Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak. Kısmen de birinci kısmı tamamlamış olacağız. Aslında bu proje, 2009'un sonunda bitecekti. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle uzadı. Projenin iş akışı kısmında bir sorun yok. Gerek Yenikapı'da, gerek Üsküdar'da, gerek Sirkeci'deki terminallerde arkeologların kontrolünde elle açıldı. İğneyle kuyu kazmak gibi bir şey. Bu tarihimize, İstanbul'un geçmişine kültürüne olan hassasiyetimizi de bir anlamda gösteriyor. Ama ne yazık ki iki iş birbiriyle çelişiyor. Bir yandan insanlar bu projenin bitmesini, İstanbul'un toplu taşıma sorununu rahatlamasını bekliyor, bir yandan da kentin 8500 yıllık tarihinin ortaya çıkması da uzun vadede kentin kültürel zenginliğine bir zenginlik daha da katacak. Burada bir hassasiyeti muhafaza ettik ve gecikmeyi göze aldık. Tabii ki fiyat artışını da etkiliyor.''
Artık önlerini daha net görebildiklerini, bundan sonraki işlerin tamamen kontrollerinde olduğunu ve arkeolojik kazı çalışmasının da hemen hemen bittiğini belirten Bakan Yıldırım, ''Önemli bir şey kalmadı. İşimizi geciktirecek dış faktörler tamamen ortadan kalktı diyebiliriz. İstanbul'un tarihini değiştiren bir projenin altında arkadaşlarım ve yüklenicilerle birlikte imzamın olması bizim için büyük gurur ve şereftir'' dedi.
Yenikapı'dan yola çıkan TBM; Eylül 2010'da Sirkeci İstasyonu'na Nisan 2011'de Sarayburnu'ndaki Tüpe Ulaşacak

-BAKAN YILDIRIM TARİH VERDİ-
Bir gazetecinin ''Tünel kazma makineleri ne zaman Sirkeci'ye ulaşacak ve Marmaray ne zaman hizmete girecek'' sorusuna Bakan Yıldırım, tünellerin 2011'in ilk yarısında, denizdeki tüple birleşmiş olacağını anlattı. Yıldırım, herhangi bir aksilik olmaması halinde 2011'in Nisan veya Mayıs ayında kazıların tamamen bitmiş olacağını kaydetti.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti:
''Toplam 20 kilometre tüneli, yerin altında yapmış olacağız. Buna tabii denizdeki tünelleri de ilave etmemiz gerekiyor. Proje iki kısımdan oluşuyor. 1. bölümü Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'den çıkan tamamen yer altında deniz altında iki tane tüp tünel bileşimi ve Söğütlüçeşme'den Gebze'ye Anadolu yakasında, Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar olan bölüm. Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak. Kısmen de birinci kısmı tamamlamış olacağız. Aslında bu proje, 2009'un sonunda bitecekti. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle uzadı. Projenin iş akışı kısmında bir sorun yok. Gerek Yenikapı'da, gerek Üsküdar'da, gerek Sirkeci'deki terminallerde arkeologların kontrolünde elle açıldı. İğneyle kuyu kazmak gibi bir şey. Bu tarihimize, İstanbul'un geçmişine kültürüne olan hassasiyetimizi de bir anlamda gösteriyor. Ama ne yazık ki iki iş birbiriyle çelişiyor. Bir yandan insanlar bu projenin bitmesini, İstanbul'un toplu taşıma sorununu rahatlamasını bekliyor, bir yandan da kentin 8500 yıllık tarihinin ortaya çıkması da uzun vadede kentin kültürel zenginliğine bir zenginlik daha da katacak. Burada bir hassasiyeti muhafaza ettik ve gecikmeyi göze aldık. Tabii ki fiyat artışını da etkiliyor.''
Artık önlerini daha net görebildiklerini, bundan sonraki işlerin tamamen kontrollerinde olduğunu ve arkeolojik kazı çalışmasının da hemen hemen bittiğini belirten Bakan Yıldırım, ''Önemli bir şey kalmadı. İşimizi geciktirecek dış faktörler tamamen ortadan kalktı diyebiliriz. İstanbul'un tarihini değiştiren bir projenin altında arkadaşlarım ve yüklenicilerle birlikte imzamın olması bizim için büyük gurur ve şereftir'' dedi.
Bir gazetecinin ''Şantiye'deki işçilerden zaman zaman paralarının ödenmediği yönünde şikayetler geliyor'' sözleri üzerine Bakan Yıldırım, bu konuda yanlış anlaşılmanın olduğunu anlattı.
Projeyi yürüten firmanın, bugüne kadar gerek çalışanlarına gerekse idareye karşı taahhütlerinin yerine getirilmesinde hiç sıkıntı yaşamadıklarını dile getiren Yıldırım, bir defa taşeron işçilerin ücretlerinin geç ödenmesinden kaynaklanan bir durumun yaşandığını, bunun da önemli olmadığını kaydetti.
Bir gazetecinin ''Banliyö hatlarının yenilenmesi söz konusu. Seferler duracak. Tarihi belli oldu mu?'' sorusuna Bakan Yıldırım, şöyle yanıt verdi:
''Hayır. Bununla ilgili olarak yüklenici firma, Devlet Demir Yolları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi birlikte çalışıyor. 18 ay minimum kapatılması gerekiyor. Kapatma esnasında vatandaşlarımızın banliyö hatlarından yararlanmasının, hangi alternatif taşımalarla en az sıkıntısız şekilde sağlanacağı yönünde çalışmalar var. Çalışmalar henüz tamamlanmadı. Takvime göre kapatma tarihi de belirlenir.''
Konuşmanın ardından Bakan Yıldırım, Marmaray Projesi'nin Koordinatörü Japon Hidomi Ohmi ile bir süre sohbet ederek, şakalaştı. Bakan Yıldırım, şantiyedeki çalışan işçilerle de tokalaştı.
Etiketler:
marmaray,
marmaray 2013,
Raylı Sistem,
tüp geçit,
yenikapı
Marmaray Projesi bitiş tarihi: 29 Ekim 2013

-BAKAN YILDIRIM TARİH VERDİ-
Bir gazetecinin ''Tünel kazma makineleri ne zaman Sirkeci'ye ulaşacak ve Marmaray ne zaman hizmete girecek'' sorusuna Bakan Yıldırım, tünellerin 2011'in ilk yarısında, denizdeki tüple birleşmiş olacağını anlattı. Yıldırım, herhangi bir aksilik olmaması halinde 2011'in Nisan veya Mayıs ayında kazıların tamamen bitmiş olacağını kaydetti.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti:
''Toplam 20 kilometre tüneli, yerin altında yapmış olacağız. Buna tabii denizdeki tünelleri de ilave etmemiz gerekiyor. Proje iki kısımdan oluşuyor. 1. bölümü Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'den çıkan tamamen yer altında deniz altında iki tane tüp tünel bileşimi ve Söğütlüçeşme'den Gebze'ye Anadolu yakasında, Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar olan bölüm. Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak. Kısmen de birinci kısmı tamamlamış olacağız. Aslında bu proje, 2009'un sonunda bitecekti. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle uzadı. Projenin iş akışı kısmında bir sorun yok. Gerek Yenikapı'da, gerek Üsküdar'da, gerek Sirkeci'deki terminallerde arkeologların kontrolünde elle açıldı. İğneyle kuyu kazmak gibi bir şey. Bu tarihimize, İstanbul'un geçmişine kültürüne olan hassasiyetimizi de bir anlamda gösteriyor. Ama ne yazık ki iki iş birbiriyle çelişiyor. Bir yandan insanlar bu projenin bitmesini, İstanbul'un toplu taşıma sorununu rahatlamasını bekliyor, bir yandan da kentin 8500 yıllık tarihinin ortaya çıkması da uzun vadede kentin kültürel zenginliğine bir zenginlik daha da katacak. Burada bir hassasiyeti muhafaza ettik ve gecikmeyi göze aldık. Tabii ki fiyat artışını da etkiliyor.''
Artık önlerini daha net görebildiklerini, bundan sonraki işlerin tamamen kontrollerinde olduğunu ve arkeolojik kazı çalışmasının da hemen hemen bittiğini belirten Bakan Yıldırım, ''Önemli bir şey kalmadı. İşimizi geciktirecek dış faktörler tamamen ortadan kalktı diyebiliriz. İstanbul'un tarihini değiştiren bir projenin altında arkadaşlarım ve yüklenicilerle birlikte imzamın olması bizim için büyük gurur ve şereftir'' dedi.
Bir gazetecinin ''Şantiye'deki işçilerden zaman zaman paralarının ödenmediği yönünde şikayetler geliyor'' sözleri üzerine Bakan Yıldırım, bu konuda yanlış anlaşılmanın olduğunu anlattı.
Projeyi yürüten firmanın, bugüne kadar gerek çalışanlarına gerekse idareye karşı taahhütlerinin yerine getirilmesinde hiç sıkıntı yaşamadıklarını dile getiren Yıldırım, bir defa taşeron işçilerin ücretlerinin geç ödenmesinden kaynaklanan bir durumun yaşandığını, bunun da önemli olmadığını kaydetti.
Bir gazetecinin ''Banliyö hatlarının yenilenmesi söz konusu. Seferler duracak. Tarihi belli oldu mu?'' sorusuna Bakan Yıldırım, şöyle yanıt verdi:
''Hayır. Bununla ilgili olarak yüklenici firma, Devlet Demir Yolları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi birlikte çalışıyor. 18 ay minimum kapatılması gerekiyor. Kapatma esnasında vatandaşlarımızın banliyö hatlarından yararlanmasının, hangi alternatif taşımalarla en az sıkıntısız şekilde sağlanacağı yönünde çalışmalar var. Çalışmalar henüz tamamlanmadı. Takvime göre kapatma tarihi de belirlenir.''
Konuşmanın ardından Bakan Yıldırım, Marmaray Projesi'nin Koordinatörü Japon Hidomi Ohmi ile bir süre sohbet ederek, şakalaştı. Bakan Yıldırım, şantiyedeki çalışan işçilerle de tokalaştı.
Marmaray Yenikapı'da tünel kazıları başladı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 5 yıldır devam eden arkeolojik kazılar nedeniyle yeni başlayacak olan Marmaray Projesi Yenikapı-Sirkeci hattındaki TBM ile tünel delme işlemini başlattı.
Yenikapı bölgesinde, yerin 14 metre altındaki şantiyede düzenlenen törende, TBM delme aracına binen Bakan Yıldırım, butona basarak ilk tünel kazma işlemini yaptı.
Binali Yıldırım, şantiye çalışmalarıyla ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada, bugün Marmaray Projesi'nde çok önemli bir etabı başlattıklarını belirtti.
İçinde bulunulan yerin Yenikapı transfer merkezi olduğunu belirten Yıldırım, bu merkezden Sirkeci istikametine iki adet tünel delme makinesinden ilkinin bugün çalışmaya başladığını kaydetti. Bakan Yıldırım, sağ bölmedeki ikinci makinenin ise bugün çalışmaya başlayan makine 100 metre ilerledikten sonra devreye gireceğini, güvenlik için ikisinin aynı anda çalışmasının uygun görülmediğini aktardı.
Yenikapı terminali transfer merkezini, çok uzun zamandan bu yana, yani 2004'te kazmaya başladıklarını ifade eden Bakan Yıldırım, 200 bin metreküp kazının yüzde 65'ini kazma kürekle yaptıklarını kaydetti.
Bölgedeki tarihi kalıntılara, arkeolojik kazılara herhangi bir zarar gelmemesi için bunu yaptıklarını, bu kazılar nedeniyle bu projede 4 yıl bir gecikme olduğunu söyleyen Bakan Yıldırım, şöyle dedi:
''Marmaray, İstanbul'un tıkanan damarlarını açan, toplu taşıma projesi olmaktan ziyadede İstanbul'un tarihini, kültürel zenginliklerini ortaya çıkaran bir arkeolojik proje olarak anılmaya başlandı. 'Arkeoloji şöleni' diyorlar sanat adamları. Bu bize 4 yıla mal oldu. Helal olsun. İstanbul'un toplu taşıma sorununu çözecek projenin aynı zamanda kentin tarihi zenginliklerini, 8500 yıl öncesine varan bir zaman diliminde ortaya çıkaracak olması İstanbullu olarak beni de mutlu ediyor. Heyecan duyuyoruz. Tek üzüntümüz bunun projeyi biraz geciktirerek, maliyeti de biraz artırmasıdır.''
21 Kasım 2009 Cumartesi
YHT Sincan-Esenkent arası test sürüşlerine haftaya başlıyor.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17551
15 kilometre uzunluğundaki demiryolunun, sinyal ve yol ölçüm testlerinin tamamlanmasının ardından, yıl sonuna kadar Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferlerine açılması planlanıyor.
TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden edinilen bilgiye göre, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında 2006 yılında yapımına başlanan Sincan-Esenkent etabının üst yapı çalışmaları tamamlandı. 15 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattında 14 alt ve üst geçit, 1 tünel ile 4 köprü ve viyadük inşa edildi. Mevcut konvansiyonel hatta paralel olarak inşa edilen hızlı demiryolu hattının sinyalizasyon işleri de tamamlandı.
TCDD Genel Müdürlüğü, gelecek hafta hatta sinyal ve yol ölçüm testlerini kapsayan deneme seferlerine başlayacak. Yaklaşık 1 ay sürmesi öngörülen deneme seferlerinin tamamlanmasının ardından, Sincan-Esenkent hattının yıl sonuna kadar YHT seferlerine açılması hedefleniyor.
ANKARA-ESKİŞEHİR 1 SAAT 5 DAKİKA OLACAK
Mevcut durumda, Eskişehir'den yola çıkan hızlı YHT, 206 kilometre uzunluğundaki Eskişehir-Esenkent arasında hızlı demiryolu hattından gidiyor. Esenkent-Sincan-Ankara arasında ise konvansiyonel hatta geçen YHT ile Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat, toplam 1 saat 27 dakikada tamamlanıyor.
Esenkent-Sincan arasındaki hattın seferlere açılmasından sonra Eskişehir-Sincan arasında hızlı demiryolundan sefer yapılacak ve hızlı trenler Sincan-Ankara arasında konvansiyonel hatta geçecek. Böylece, Ankara-Eskişehir arasındaki YHT ile seyahat süresi yaklaşık 6 dakika kısalacak.
Sincan-Ankara arasındaki hızlı tren hattı ise gelecek yıl ihalesine çıkılması amaçlanan “Başkent Ray Projesi” kapsamında inşa edilecek. Başkent Ray Projesi kapsamında 24 kilometrelik Ankara-Sincan hattında, Ankara-Behiçbey arasındaki 4 yol 6 yola, Behiçbey-Sincan arasındaki 3 yol ise 5 yola çıkartılacak.
Böylece Ankara-Eskişehir arasındaki YHT ile seyahat süresi, Ankara-Sincan etabı ile yapımı devam eden Eskişehir Gar Geçişi Projesi'nin 2011 yılında tamamlanmasıyla 1 saat 5 dakikaya inecek.
17 Kasım 2009 Salı
Hızlı Tren İnşaatında çöken tünelin (Tünel 26-Başköy) güzergahı değiştirildi.
Sayın İlgili;
İlgi: 26/09/2009 tarih ve 26158 sayılı, başvurunuz.
Toplam tünel sayısı: 36
Tünel 36 Bozüyük 4100m.
Tünel 35 Bozüyük 3225m.
Tünel 34 Bozüyük 2238m.
Tünel 33 Bozüyük 259m.
Tünel 32 Bozüyük 263m.
Tünel 29 Pazaryeri yol ayrımı 520m.
Tünel 28 Karaköy 210m.
Tünel 27 Demirköy 561m.
Tünel 26 Başköy 5374m.
Tünel 24 Başköy 2199m.
Tünel 23 Küplü 624m.
Tünel 22 Küplü 991m.
Tünel 14 Selimiye köyü 1180m.
Tünel 13 Büyükyenice köyü 3580
Tünel 12 Kızılöz köyü 1310m.
Tünel 11 Ciciler köyü 300m.
Tünel 10 Ciciler köyü 140m.
Güzergah Doğançay-Sapanca arasındaki yarıçapı 3500 metreden küçük olan kurpların ortadan kaldırılması için nispeten daha kısa olan alternatif bir güzergah düsünülmekte olup henuz kesinleşmemiştir.
Arifiye köseköy arısında proje henüz kesinleşmedigi için çalışmalara başlanmamıştır. Sapanca gölünün küzeyinden gecen bir güzergah ise düşünülmemektedir.
Başköy'de bulunan tünel 26 olarak isimlendirilen 5374 m uzunlugundaki tünelimizin güzergahı degiş tirilmiştir. Güzergah dagın hareketi sebebi ile 150m ötelenerek daha saglam bir zemine tasınmıştır.
Bilgilerinize rica ederim.
İlgi: 26/09/2009 tarih ve 26158 sayılı, başvurunuz.
Toplam tünel sayısı: 36
Tünel 36 Bozüyük 4100m.
Tünel 35 Bozüyük 3225m.
Tünel 34 Bozüyük 2238m.
Tünel 33 Bozüyük 259m.
Tünel 32 Bozüyük 263m.
Tünel 29 Pazaryeri yol ayrımı 520m.
Tünel 28 Karaköy 210m.
Tünel 27 Demirköy 561m.
Tünel 26 Başköy 5374m.
Tünel 24 Başköy 2199m.
Tünel 23 Küplü 624m.
Tünel 22 Küplü 991m.
Tünel 14 Selimiye köyü 1180m.
Tünel 13 Büyükyenice köyü 3580
Tünel 12 Kızılöz köyü 1310m.
Tünel 11 Ciciler köyü 300m.
Tünel 10 Ciciler köyü 140m.
Güzergah Doğançay-Sapanca arasındaki yarıçapı 3500 metreden küçük olan kurpların ortadan kaldırılması için nispeten daha kısa olan alternatif bir güzergah düsünülmekte olup henuz kesinleşmemiştir.
Arifiye köseköy arısında proje henüz kesinleşmedigi için çalışmalara başlanmamıştır. Sapanca gölünün küzeyinden gecen bir güzergah ise düşünülmemektedir.
Başköy'de bulunan tünel 26 olarak isimlendirilen 5374 m uzunlugundaki tünelimizin güzergahı degiş tirilmiştir. Güzergah dagın hareketi sebebi ile 150m ötelenerek daha saglam bir zemine tasınmıştır.
Bilgilerinize rica ederim.
8 Kasım 2009 Pazar
2. TBM Bu Hafta Üsküdar İstasyonu'na Ulaşacak
Marmaray kazılarında Ayrılıkçeşme'den Üsküdar'a doğru kazı yapan TBM'lerden 2. si de Üsküdar İstasyonuna ulaşıyor. Gayri resmi edindiğim bilgiye göre 2 hafta sonra istasyonda olacak. Yani Kasım ayı başında.
Sanırım burada 1 ay kadar bakımı yapılıp tüpe doğru kazmaya başlayacak. Tüpe kazı işlemi 780 m. Aralık yada Ocak ayında başlaması muhtemel kazı da tüpe ulaşmak için çok hassas bir çalışma yapılacak. Eylül 2010 gibi tüp ile kara bağlantısının 2. si sağlanmış olacak.
1. TBM; tüpe doğru 200 m kazmıştı. Mart 2010'da tüp ile buluşacak.
Sanırım burada 1 ay kadar bakımı yapılıp tüpe doğru kazmaya başlayacak. Tüpe kazı işlemi 780 m. Aralık yada Ocak ayında başlaması muhtemel kazı da tüpe ulaşmak için çok hassas bir çalışma yapılacak. Eylül 2010 gibi tüp ile kara bağlantısının 2. si sağlanmış olacak.
1. TBM; tüpe doğru 200 m kazmıştı. Mart 2010'da tüp ile buluşacak.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)