15 Aralık 2009 Salı

İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi yakında başlıyor.




Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü’nün bir yılı aşkın bir zamandan beri üzerinde çalıştığı “Hızlı tren” projesi olarak bilinen Halkalı – Bulgaristan Hududu Demiryolu hattının yapımına Eylül ayı içersinde başlanacağı bildirildi. Hızlı tren, Tekirdağ Çerkezköy, Misinli’den sonra Kırklareli hudutlarına girecek, Büyükkarıştıran, Küçükkarıştıran, Lüleburgaz, Alpullu, Babaeski ve Ağabey köyünden sonra Edirne hudutlarına geçecek.

DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından etüt çalışmalarında sona gelindiği belirtilirken bu konuda somut adımlar da atıldı ve ‘Hızlı tren’ hattının geçeceği illerin güzergah yakınındaki ilçelerinde irtibat büroları kuruldu. Güzergah boyunca halkın bilgilendirilmesi için geniş çaplı toplantıların yapılacağıı bildirildi.

Edirne’de Meteoroloji İstasyon Müdürlüğü binasının bir odasında kurulan irtibat bürosuna geçici olarak Cumali Uçar görevlendirildi. İlk toplantının 12 Ağustos 2008 günü saat 10.00’da Edirne Halk Eğitim Merkezi Salonu’nda yapılacağını belirten Uçar, diğer toplantıların da 13 Ağustos’da Babaeski’de, 14 Ağustos’da Çerkezköy’de ve 15 Ağustos’da da Çatalca’da yapılacağını bildirdi.

Edirne-İstanbul arasındaki yolculuğu bir saat gibi kısa bir zamana indirecek “Hızlı tren”le ilgili Çevresel Etki Değerlendirmesi(ÇED) Yönetmeliğine göre başlatılmış olan çalışmaların “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu” kararıyla sonuçlandırıldığını söyleyen Edirne İrtibat Bürosu görevlisi Uçar, “Bir ay boyunca açık kalacak olan irtibat noktalarında konuya hakim bir uzman eşliğinde nihai ÇED Raporunun ve projeyle alakalı dökümanlar ve katılımcıların incelemesine sunulacak. Halkın aydınlatılması ve bilgilendirilmesi toplantılarında ise projeyi tanıtıcı sunum ve gösteriler yapılacak, katılımcıların konu ile ilgili görüş ve önerileri temin edilecek
30 günlük ‘Halkın Aydınlatılması ve Bilgilendirilmesi Çalışmaları’ sürecinin akabinde, proje ile ilgili olarak elde edilen tüm görüş ve öneriler değerlendirilerek, gereğine uygun bir şekilde rapor haline getirilerek Ulaştırma Bakanlığı’na sunulacak” dedi.

Hızlı tren’in geçeceği yerler
Ulaştırma Bakanlığı, ‘Hızlı tren’le ilgili yayımladığı tanıtım broşüründe İstanbul’dan başlayarak geçiş güzergahı şöyle tanımlandı:

Proje kapsamında 115 adet menfez, 167 adet alt ve üst geçit, 22 adet köprü, 14 aç-kapa tünel, 1 delme tünel ve 6 adet viyadük tesis edilecek.

230 km uzunluğunda planlanan demiryolu hattının; yaklaşık 76 km’lik kısmı İstanbul, yaklaşık 38 km’lik kısmı Tekirdağ, yaklaşık 60 km’lik kısmı Kırklareli ve yaklaşık 56 km’lik kısmı Edirne İli sınırları içersinde kalacak.
İstanbul İstasyon Mahallesi’nden kalkacak hızlı tren, Küçükçekmece, Büyükçekmece, Hadımköy, Çatalca; Tekirdağ Çerkezköy, Misinli’den sonra Kırklareli hudutlarına girecek, Büyükkarıştıran, Küçükkarıştıran, Lüleburgaz, Alpullu, Babaeski ve Ağabey köyünden sonra Edirne hudutlarına geçecek.

Hızlı tren hattı Edirne’de Naipyusuf, Kabaağaç, Kuzucu köyleri yakınından geçecek Havsa İlçesi, Abalar, Tayakadın köyleri yakınlarından geçip Edirne Merkezi’ne ulaşacak. Burada da Kirişhane, Bostanpazarı semtlerinden sonra Kaleiçi-Talatpaşa, Dilaverbey, Kum mahallelerinden geçtikten sonra Eskikadın, Yenikadın köylerinin yakınından Kapıkule’ye varacak.

İstimlaklar son aşamasında
Hızlı tren için kamulaştırılmaları tamamlanmak üzere olan hatlarla ilgili de bilgiler verildi. Bir aksilik olmadığı takdirde önümüzdeki Eylül ayında çalışmaların başlayacağı tren yolu hattı için malzemelerin bir kısmının hat boyunca atıldığı, hat güzergahında, hattın sağından ve solundan yaklaşık 20 şer metre olmak üzere ortalama 40 metre, istasyonlarda ise; belirlenecek olan istasyon büyüklüğüne göre olacağı kaydedildi.

Hattın iki özelliği
Halkalı-Bulgaristan Hududu Demiryolu Projesi’nin iki temel özelliğinden birinin; bu hattın yakın ve uzak gelecekteki Avrupa-Asya (İpek Yolu) demiryolu yolcu ve yük taşımacılığının ana alternatifi olması, diğeri ise Edirne (Hudut) – İstanbul – Ankara – Sivas – Çetinkaya – Kars (Hudut) ana demiryolu ekseninin bir parçası alması gösterildi.

Hızlı tren hattının önemli özellikleri de güvenlik, çevre kirliliği, görüntü, hava kirliliği, arazi kullanımı, enerji tüketimi şeklinde sıralandı.

http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.burgaznet.com/haber/resimler/haber/3310.jpg&imgrefurl=http://www.luleburgaz.org/hizli-tren-yolda/&usg=__jLVRTfsyLQWcuj_gLJMM6De7qAs=&h=190&w=250&sz=15&hl=tr&start=67&sig2=2lcfiZ90o9fJ985-uudAYA&um=1&tbnid=HBbIs_sCl_i5XM:&tbnh=84&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dtekirda%25C4%259F%2Bdemiryolu%26ndsp%3D18%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26start%3D54%26um%3D1&ei=roInS6ncCMmgsAa1zc2qDQ

Tekirdağ-Muratlı Demiryolu hattı bugün açılacaktı?

Haliç Metro Geçişi Köprüsü Azapkapı ayağı tam burada




İstanbul Metrosu'nun en önemli geçiş güzergahlarından Haliç Metro Geçiş Köprüsü, Başakşehir-Havalimanı-Taksim-Hacıosman hattını birbirine bağlayacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yazılı açıklamada, köprü inşaatında kullanılmak üzere Norveç'te imal ettirilen platform ve çelik boru kazıkların ''Normed'' isimli gemiyle Haliç'e getirildiği hatırlatıldı.

Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün inşaatında kullanılacak 50 boru kazıktan 13'ünün getirildiği, hava şartlarının uygun olması halinde bugün boruların gemiden denize indirileceği belirtilen açıklamada, teknik hazırlıklar tamamlandıktan sonra gelecek hafta kazık çakma işlemlerine başlanacağı kaydedildi.

Şubat ayında tamamlanacak sevkıyattan sonra köprü inşaatına başlanacağı vurgulanan açıklamada, metronun inşa edilen köprüyle Unkapanı'na ulaşacağına işaret edildi.

Açıklamada, ''Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, ehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı'ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak, Kartal-Kadıköy hattına bağlanacak. Metro hattı daha sonra Havalimanı-Olimpiyatköy-Başakşehir hattına bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane-Taksim-Hacıosman hattına bağlanacak'' denildi.

Açıklamada, çelik boruların 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekiç ile çakılacağı kaydedildi.

http://www.arkitera.com.tr/h47926-istanbul-metrosunda-onemli-adim.html

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr360/hakanaydin_DSCN2871.jpg

Şubat'ta açılacak Seyrantepe Metro İstasyonu'ndan ilk resim




http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=1518365#1518365

Başakşehir Metrosunda yükleniciye 300 gün ek süre verilmiş



Kaynağım sağlamdır. Ancak bu sürenin ne zaman başlayıp ne zamana kadar olduğu sözleşmeye göre İBB ve yüklenici arasında tartışma konusuymuş.Projede bir kaç defa revize olduğu için hangi tarih baz alınacağı konusunda muğlaklık varmış. Bu muğlak durum hattın gidişatına yansıyor ve yüklenici sözleşmeden doğan bu avantajını iyi kullanıyor. İBB yükleniciyi sıkıştıramıyor.

Sanırım 2010 sonunda hat hizmete açılacak.

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr287/KERIM_IRAKLI_olimpiyat_viyaduk_harita.jpg

14 Aralık 2009 Pazartesi

Haliç Metro Köprüsünün çelik boruları denize indirilmeye başlandı.




http://wowturkey.com/t.php?p=/tr361/deniztumer_PC140001.jpg

2010'da inşaatına başlanacak 3 demiryolu projesi




Haberi özetlersek; 2010'da başlayacak inşaatlar:

1-Ankara-Yerköy Hızlı Tren Hattı (Ankara-Sivas Projesi kapsamında)

2-Sakarya-Karasu Demiryolu Hattı

3-Sincan-Kayaş Banliyö Modernizasyonu (Başkentray)

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında halen İnönü-Köseköy etabında çalışmalar devam ediyor. Köseköy-Gebze arası hakkında bir bilgi verilmemiş.

Ayrıca amrmaray kapsamında Gebze-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı arasının modernizasyonu işi için bilgi yok.




http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/tr/BELGELIK/guncel_haber/20091214_153535_204_1_2561.html

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: “Yatırım Bütçesinin Yüzde 38'i Karayolu, Yüzde 39'u ise Demiryolu Yapımına Ayrıldı"...(14.12.2009)
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bakanlığın yatırım bütçesinin yüzde 38'inin karayolu, yüzde 39'unun ise demiryolu yapımına ayrıldığını belirterek, “Son 60 yılda ilk defa yatırımda demiryolları, karayollarının önüne geçmiş oluyor” dedi.
Yıldırım, BAŞKENTRAY Projesi kapsamında, Ankara banliyö hattının metro konforuna kavuşturulması çalışmaları kapsamında hizmete girecek ''Akıllı trenlerin'' ilkinin test sürüşünü yaptı. Deneme seferi öncesi Ankara Garı'nda düzenlenen törende konuşan Yıldırım, demiryollarına yatırımın gelecek yıl da devam edeceğini belirtti. Bakan Yıldırım, 2010 yılı başlangıç yatırımı olarak demiyollarına karayollarından yüzde 10 daha çok yatırım yapılacağını ifade ederek, ''Ulaştırma Bakanlığının yatırım bütçesinin yüzde 38'i karayolu, yüzde 39'u ise demiryolu yapımına ayrıldı. Son 60 yılda ilk defa yatırımda demiryolları karayollarının önüne geçmiş oluyor. Bu da demiryollarına Hükümetimizin verdiği önemin çok açık ifadesidir'' diye konuştu. 2010'da Ankara-Konya Hızlı Treni'nin hizmete açılacağını dile getiren Yıldırım, bakanlığın yürüttüğü demiryolu projeleri hakkında bilgi verdi. Yıldırım, Marmaray Projesi, Eskişehir-İstanbul Hızlı Demiryolu inşaatı ve Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu, Ankara-Sivas Demiryolu çalışmalarının gelecek yıl süreceğini, Tekirdağ-Muratlı Demiryolu bağlantısının deneme seferlerinin tamamlanarak 2010'da hizmete açılacağını bildirdi. Binali Yıldırım, 2010'da Ankara-Sivas demiryolu hattının Yerköy-Ankara arası ile Karasu-Sakarya Demiryolu hattının liman bağlantısının yapılacağını söyledi.
2010'da BAŞKENTRAY Projesi çalışmalarına başlanacağını kaydeden Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Gelecek yıl 37 kilometrelik bu hattın tamamını yenileyeceğiz. Böylece hem Yüksek Hızlı Tren, hem de banliyö hatları hiçbir kesinti olmadan çalışacak. Böylece Atatürk Orman Çiftliğindeki ve o güzergahta bulunan 3 hemzemin geçit de yer altına veya yer üstüne alınmış olacak. Buradaki hat sayısı 3'ten 5'e çıkacak. Bütün sinyalizasyonlar yenilenecek. Elektrifikasyonlar yenilenecek. Araçları da yenilendi bu şekilde. BAŞKENTRAY önemli bir hizmet vermeye devam edecek.”
Demiryollarına yatırımın 2010'da da “hız kesmeden devam edeceğini” vurgulayan Bakan Yıldırım, 2010'da Eskişehir Gar Geçişinin tamamlanacağını, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ortak projeleri olan 80 kilometrelik EGERAY Projesinin gelecek yıl hizmete girerek günde 550 bin, yılda 200 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını kaydetti. Binali Yıldırım, ''Ümitköy'de yolcu taşımacılığı yapan otobüslerin indirme-bindirme yapmaları yasaklandı. Ne gibi bir çözüme gidilecek?'' şeklindeki soru üzerine, ''Şehir içindeki tüm düzenlemeleri belediye yapar, UKOME kararı ile belirler. Biz şehirler arasına bakarız'' yanıtını verdi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da, ilk tren setinin, 15 bin kilometrelik test sürüşünün ardından Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirilen son deneme seferi ile 16 Aralık Çarşamba günü ön işletimine başlanacağını bildirdi.
Konuşmaların ardından ''Akıllı treninin'' makinist koltuğuna oturan Yıldırım, trenin son test seferini Ankara-Sincan hattında gerçekleştirdi. Yolcu anons sistemini kullanarak seyahate ilişkin duyurularda bulunan ve trenin kornasını çalan Yıldırım, hat üzerindeki Özgüneş İstasyonunda durarak, bir süre incelemelerde bulundu. Yıldırım, tren kapılarının sıkışma durumunda açılıp açılmadığını bir defter yardımıyla kontrol etti. Tekrar makinist koltuğuna oturarak Sincan İstasyonu'na giden Yıldırım'ı, Sincan Belediye Başkanı Mustafa Tuna karşıladı. Tuna ile bir kaç dakika sohbet eden Yıldırım, daha sonra trenin yolcu bölümünde Ankara'ya döndü.

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr351/Eyup_Emre_DSC05734.jpg

2010'da açılacak 3 demiryolu hattı




Aşağıdaki haberi özetlersek; açılacak demiryolu hatları:

1-Ankara-Konya Hızlı Tren Hattı

2-Aliağa-Menderes Hızlı Tren Hattı (Egeray)

3-Tekirdağ-Muratlı Demiryolu Hattı

Birde Eskişehir Gar Geçişi tamamlanacakmış.



http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/tr/BELGELIK/guncel_haber/20091214_153535_204_1_2561.html

2010'da Ankara-Konya Hızlı Treni'nin hizmete açılacağını dile getiren Yıldırım, bakanlığın yürüttüğü demiryolu projeleri hakkında bilgi verdi. Yıldırım, Marmaray Projesi, Eskişehir-İstanbul Hızlı Demiryolu inşaatı ve Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu, Ankara-Sivas Demiryolu çalışmalarının gelecek yıl süreceğini, Tekirdağ-Muratlı Demiryolu bağlantısının deneme seferlerinin tamamlanarak 2010'da hizmete açılacağını bildirdi. Binali Yıldırım, 2010'da Ankara-Sivas demiryolu hattının Yerköy-Ankara arası ile Karasu-Sakarya Demiryolu hattının liman bağlantısının yapılacağını söyledi.
2010'da BAŞKENTRAY Projesi çalışmalarına başlanacağını kaydeden Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Gelecek yıl 37 kilometrelik bu hattın tamamını yenileyeceğiz. Böylece hem Yüksek Hızlı Tren, hem de banliyö hatları hiçbir kesinti olmadan çalışacak. Böylece Atatürk Orman Çiftliğindeki ve o güzergahta bulunan 3 hemzemin geçit de yer altına veya yer üstüne alınmış olacak. Buradaki hat sayısı 3'ten 5'e çıkacak. Bütün sinyalizasyonlar yenilenecek. Elektrifikasyonlar yenilenecek. Araçları da yenilendi bu şekilde. BAŞKENTRAY önemli bir hizmet vermeye devam edecek.”
Demiryollarına yatırımın 2010'da da “hız kesmeden devam edeceğini” vurgulayan Bakan Yıldırım, 2010'da Eskişehir Gar Geçişinin tamamlanacağını, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ortak projeleri olan 80 kilometrelik EGERAY Projesinin gelecek yıl hizmete girerek günde 550 bin, yılda 200 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını kaydetti. Binali Yıldırım, ''Ümitköy'de yolcu taşımacılığı yapan otobüslerin indirme-bindirme yapmaları yasaklandı. Ne gibi bir çözüme gidilecek?'' şeklindeki soru üzerine, ''Şehir içindeki tüm düzenlemeleri belediye yapar, UKOME kararı ile belirler. Biz şehirler arasına bakarız'' yanıtını verdi.

Başkentray 16 Aralık'ta testlere başlıyor.




http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/tr/BELGELIK/guncel_haber/20091214_153535_204_1_2561.html

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: “Yatırım Bütçesinin Yüzde 38'i Karayolu, Yüzde 39'u ise Demiryolu Yapımına Ayrıldı"...(14.12.2009)
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bakanlığın yatırım bütçesinin yüzde 38'inin karayolu, yüzde 39'unun ise demiryolu yapımına ayrıldığını belirterek, “Son 60 yılda ilk defa yatırımda demiryolları, karayollarının önüne geçmiş oluyor” dedi.
Yıldırım, BAŞKENTRAY Projesi kapsamında, Ankara banliyö hattının metro konforuna kavuşturulması çalışmaları kapsamında hizmete girecek ''Akıllı trenlerin'' ilkinin test sürüşünü yaptı. Deneme seferi öncesi Ankara Garı'nda düzenlenen törende konuşan Yıldırım, demiryollarına yatırımın gelecek yıl da devam edeceğini belirtti. Bakan Yıldırım, 2010 yılı başlangıç yatırımı olarak demiyollarına karayollarından yüzde 10 daha çok yatırım yapılacağını ifade ederek, ''Ulaştırma Bakanlığının yatırım bütçesinin yüzde 38'i karayolu, yüzde 39'u ise demiryolu yapımına ayrıldı. Son 60 yılda ilk defa yatırımda demiryolları karayollarının önüne geçmiş oluyor. Bu da demiryollarına Hükümetimizin verdiği önemin çok açık ifadesidir'' diye konuştu. 2010'da Ankara-Konya Hızlı Treni'nin hizmete açılacağını dile getiren Yıldırım, bakanlığın yürüttüğü demiryolu projeleri hakkında bilgi verdi. Yıldırım, Marmaray Projesi, Eskişehir-İstanbul Hızlı Demiryolu inşaatı ve Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu, Ankara-Sivas Demiryolu çalışmalarının gelecek yıl süreceğini, Tekirdağ-Muratlı Demiryolu bağlantısının deneme seferlerinin tamamlanarak 2010'da hizmete açılacağını bildirdi. Binali Yıldırım, 2010'da Ankara-Sivas demiryolu hattının Yerköy-Ankara arası ile Karasu-Sakarya Demiryolu hattının liman bağlantısının yapılacağını söyledi.
2010'da BAŞKENTRAY Projesi çalışmalarına başlanacağını kaydeden Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Gelecek yıl 37 kilometrelik bu hattın tamamını yenileyeceğiz. Böylece hem Yüksek Hızlı Tren, hem de banliyö hatları hiçbir kesinti olmadan çalışacak. Böylece Atatürk Orman Çiftliğindeki ve o güzergahta bulunan 3 hemzemin geçit de yer altına veya yer üstüne alınmış olacak. Buradaki hat sayısı 3'ten 5'e çıkacak. Bütün sinyalizasyonlar yenilenecek. Elektrifikasyonlar yenilenecek. Araçları da yenilendi bu şekilde. BAŞKENTRAY önemli bir hizmet vermeye devam edecek.”
Demiryollarına yatırımın 2010'da da “hız kesmeden devam edeceğini” vurgulayan Bakan Yıldırım, 2010'da Eskişehir Gar Geçişinin tamamlanacağını, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ortak projeleri olan 80 kilometrelik EGERAY Projesinin gelecek yıl hizmete girerek günde 550 bin, yılda 200 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını kaydetti. Binali Yıldırım, ''Ümitköy'de yolcu taşımacılığı yapan otobüslerin indirme-bindirme yapmaları yasaklandı. Ne gibi bir çözüme gidilecek?'' şeklindeki soru üzerine, ''Şehir içindeki tüm düzenlemeleri belediye yapar, UKOME kararı ile belirler. Biz şehirler arasına bakarız'' yanıtını verdi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da, ilk tren setinin, 15 bin kilometrelik test sürüşünün ardından Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirilen son deneme seferi ile 16 Aralık Çarşamba günü ön işletimine başlanacağını bildirdi.
Konuşmaların ardından ''Akıllı treninin'' makinist koltuğuna oturan Yıldırım, trenin son test seferini Ankara-Sincan hattında gerçekleştirdi. Yolcu anons sistemini kullanarak seyahate ilişkin duyurularda bulunan ve trenin kornasını çalan Yıldırım, hat üzerindeki Özgüneş İstasyonunda durarak, bir süre incelemelerde bulundu. Yıldırım, tren kapılarının sıkışma durumunda açılıp açılmadığını bir defter yardımıyla kontrol etti. Tekrar makinist koltuğuna oturarak Sincan İstasyonu'na giden Yıldırım'ı, Sincan Belediye Başkanı Mustafa Tuna karşıladı. Tuna ile bir kaç dakika sohbet eden Yıldırım, daha sonra trenin yolcu bölümünde Ankara'ya döndü.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Yeni Banliyö Setinin Son Deneme Sürüşüne Katıldı

Yeni Banliyö Seti, İlk Yolcularını 16 Aralık’da Taşıyacak.

Başkentray Projesi kapsamında temin edilen yeni elektrikli banliyö setinin (EMO) ilkinin işletme öncesi son deneme sürüşü, 14 Aralık 2009 tarihinde Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım’ın iştirakleriyle gerçekleştirildi.

TCDD’nin Başkentray Projesi kapsamında Ankara-Sincan arasındaki yolcu taşımacılığı için temin ettiği 32 adet yeni banliyö setlerinden ilkinin son deneme sürüşü gerçekleştirildi.

16 Aralıktan itibaren ön işletmeye alınarak yolcu taşımaya başlayacak banliyö setinin deneme sürüşü öncesi Ankara Gar VIP Salonunda bir konuşma yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Demiryollarına yatırımlarımız devam ediyor.2010 yılında demiryollarına karayollarından daha fazla yatırım ödeneği ayrıldı. Son 60 yılda ilk defa demiryolu yatırımları karayollarını geçmiş olacak. Bu demiryollarımıza verdiğimiz önemi gösteriyor” dedi.

2010 yılındaki demiryolları yatırımlarına da değinen Bakan Binali Yıldırım,
“ 2010 yılında Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattı hizmete açılacak. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının altyapı çalışmaları devam edecek. Marmaray ve Eskişehir-İstanbul arası yüksek hızlı tren hattında çalışmalar devam edecek. Eskişehir Gar geçişi tamamlanacak. Ayrıca Sakarya–Karasu arasında demiryolu yapımına başlanacak. 37 km.lik Başkentray Projesi çalışmaları kapsamında hat sayısı 3 ten 5’e çıkarılacak. Egeray ise tamamlanmış olacak. 2010 yılında demiryolu yatırımlarımız artarak devam edecek.” dedi.

Yeni banliyö setlerinin özellikleri hakkında bilgi veren TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise, kapalı devre izleme sistemleri ile güvenliği sağlanan yeni banliyö setlerinde vagonlar arası geçiş yapılabildiğinden, trenin kontrolünün ve yolcu dağılımlarının daha kolay olacağını belirtti.

Genel Müdür Karaman, 37 km’lik Başkentray Projesi için 32 adet yeni banliyö setleri alındığını, bunların her birinin 4.36 milyon dolar olup, toplam maliyetin 139,8 milyon dolar olduğunu, ifade etti.

Karaman, 7 adet banliyö setinin tamamının Güney Kore’de, 25 adet setin ise yüzde 25’i yerli olmak üzere, Adapazarı EUROTEM fabrikasında üretildiğini söyledi.
Birinci tren sisteminin 16 Aralık’tan itibaren yolcu ön işletmeye alacaklarını anlatan Karaman, testler bittikçe diğer setlerin de kullanılmaya başlanacağını sözlerine ekledi.

Daha sonra yeni banliyö setinin Ankara- Sincan-Ankara arasında son deneme sürüşüne Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da iştirak etti. Treni de bir süre kullanan Bakan Yıldırım, basın mensuplarıyla birlikte treni gezdiler.

Taksim-Yenikapı Metro İnşaatında Yenikapı-Koska arasındaki tünellerin tamamlanmasına 25 m kaldı




Sağlam bir kaynaktan edindiğim bilgidir.

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr24/kemal_bereket_yenikapiunkapani.jpg

İzleyiciler