14 Aralık 2009 Pazartesi
Başkentray 16 Aralık'ta testlere başlıyor.
http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/UBAK/tr/BELGELIK/guncel_haber/20091214_153535_204_1_2561.html
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: “Yatırım Bütçesinin Yüzde 38'i Karayolu, Yüzde 39'u ise Demiryolu Yapımına Ayrıldı"...(14.12.2009)
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bakanlığın yatırım bütçesinin yüzde 38'inin karayolu, yüzde 39'unun ise demiryolu yapımına ayrıldığını belirterek, “Son 60 yılda ilk defa yatırımda demiryolları, karayollarının önüne geçmiş oluyor” dedi.
Yıldırım, BAŞKENTRAY Projesi kapsamında, Ankara banliyö hattının metro konforuna kavuşturulması çalışmaları kapsamında hizmete girecek ''Akıllı trenlerin'' ilkinin test sürüşünü yaptı. Deneme seferi öncesi Ankara Garı'nda düzenlenen törende konuşan Yıldırım, demiryollarına yatırımın gelecek yıl da devam edeceğini belirtti. Bakan Yıldırım, 2010 yılı başlangıç yatırımı olarak demiyollarına karayollarından yüzde 10 daha çok yatırım yapılacağını ifade ederek, ''Ulaştırma Bakanlığının yatırım bütçesinin yüzde 38'i karayolu, yüzde 39'u ise demiryolu yapımına ayrıldı. Son 60 yılda ilk defa yatırımda demiryolları karayollarının önüne geçmiş oluyor. Bu da demiryollarına Hükümetimizin verdiği önemin çok açık ifadesidir'' diye konuştu. 2010'da Ankara-Konya Hızlı Treni'nin hizmete açılacağını dile getiren Yıldırım, bakanlığın yürüttüğü demiryolu projeleri hakkında bilgi verdi. Yıldırım, Marmaray Projesi, Eskişehir-İstanbul Hızlı Demiryolu inşaatı ve Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu, Ankara-Sivas Demiryolu çalışmalarının gelecek yıl süreceğini, Tekirdağ-Muratlı Demiryolu bağlantısının deneme seferlerinin tamamlanarak 2010'da hizmete açılacağını bildirdi. Binali Yıldırım, 2010'da Ankara-Sivas demiryolu hattının Yerköy-Ankara arası ile Karasu-Sakarya Demiryolu hattının liman bağlantısının yapılacağını söyledi.
2010'da BAŞKENTRAY Projesi çalışmalarına başlanacağını kaydeden Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Gelecek yıl 37 kilometrelik bu hattın tamamını yenileyeceğiz. Böylece hem Yüksek Hızlı Tren, hem de banliyö hatları hiçbir kesinti olmadan çalışacak. Böylece Atatürk Orman Çiftliğindeki ve o güzergahta bulunan 3 hemzemin geçit de yer altına veya yer üstüne alınmış olacak. Buradaki hat sayısı 3'ten 5'e çıkacak. Bütün sinyalizasyonlar yenilenecek. Elektrifikasyonlar yenilenecek. Araçları da yenilendi bu şekilde. BAŞKENTRAY önemli bir hizmet vermeye devam edecek.”
Demiryollarına yatırımın 2010'da da “hız kesmeden devam edeceğini” vurgulayan Bakan Yıldırım, 2010'da Eskişehir Gar Geçişinin tamamlanacağını, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ortak projeleri olan 80 kilometrelik EGERAY Projesinin gelecek yıl hizmete girerek günde 550 bin, yılda 200 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını kaydetti. Binali Yıldırım, ''Ümitköy'de yolcu taşımacılığı yapan otobüslerin indirme-bindirme yapmaları yasaklandı. Ne gibi bir çözüme gidilecek?'' şeklindeki soru üzerine, ''Şehir içindeki tüm düzenlemeleri belediye yapar, UKOME kararı ile belirler. Biz şehirler arasına bakarız'' yanıtını verdi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da, ilk tren setinin, 15 bin kilometrelik test sürüşünün ardından Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirilen son deneme seferi ile 16 Aralık Çarşamba günü ön işletimine başlanacağını bildirdi.
Konuşmaların ardından ''Akıllı treninin'' makinist koltuğuna oturan Yıldırım, trenin son test seferini Ankara-Sincan hattında gerçekleştirdi. Yolcu anons sistemini kullanarak seyahate ilişkin duyurularda bulunan ve trenin kornasını çalan Yıldırım, hat üzerindeki Özgüneş İstasyonunda durarak, bir süre incelemelerde bulundu. Yıldırım, tren kapılarının sıkışma durumunda açılıp açılmadığını bir defter yardımıyla kontrol etti. Tekrar makinist koltuğuna oturarak Sincan İstasyonu'na giden Yıldırım'ı, Sincan Belediye Başkanı Mustafa Tuna karşıladı. Tuna ile bir kaç dakika sohbet eden Yıldırım, daha sonra trenin yolcu bölümünde Ankara'ya döndü.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Yeni Banliyö Setinin Son Deneme Sürüşüne Katıldı
Yeni Banliyö Seti, İlk Yolcularını 16 Aralık’da Taşıyacak.
Başkentray Projesi kapsamında temin edilen yeni elektrikli banliyö setinin (EMO) ilkinin işletme öncesi son deneme sürüşü, 14 Aralık 2009 tarihinde Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım’ın iştirakleriyle gerçekleştirildi.
TCDD’nin Başkentray Projesi kapsamında Ankara-Sincan arasındaki yolcu taşımacılığı için temin ettiği 32 adet yeni banliyö setlerinden ilkinin son deneme sürüşü gerçekleştirildi.
16 Aralıktan itibaren ön işletmeye alınarak yolcu taşımaya başlayacak banliyö setinin deneme sürüşü öncesi Ankara Gar VIP Salonunda bir konuşma yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Demiryollarına yatırımlarımız devam ediyor.2010 yılında demiryollarına karayollarından daha fazla yatırım ödeneği ayrıldı. Son 60 yılda ilk defa demiryolu yatırımları karayollarını geçmiş olacak. Bu demiryollarımıza verdiğimiz önemi gösteriyor” dedi.
2010 yılındaki demiryolları yatırımlarına da değinen Bakan Binali Yıldırım,
“ 2010 yılında Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattı hizmete açılacak. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının altyapı çalışmaları devam edecek. Marmaray ve Eskişehir-İstanbul arası yüksek hızlı tren hattında çalışmalar devam edecek. Eskişehir Gar geçişi tamamlanacak. Ayrıca Sakarya–Karasu arasında demiryolu yapımına başlanacak. 37 km.lik Başkentray Projesi çalışmaları kapsamında hat sayısı 3 ten 5’e çıkarılacak. Egeray ise tamamlanmış olacak. 2010 yılında demiryolu yatırımlarımız artarak devam edecek.” dedi.
Yeni banliyö setlerinin özellikleri hakkında bilgi veren TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise, kapalı devre izleme sistemleri ile güvenliği sağlanan yeni banliyö setlerinde vagonlar arası geçiş yapılabildiğinden, trenin kontrolünün ve yolcu dağılımlarının daha kolay olacağını belirtti.
Genel Müdür Karaman, 37 km’lik Başkentray Projesi için 32 adet yeni banliyö setleri alındığını, bunların her birinin 4.36 milyon dolar olup, toplam maliyetin 139,8 milyon dolar olduğunu, ifade etti.
Karaman, 7 adet banliyö setinin tamamının Güney Kore’de, 25 adet setin ise yüzde 25’i yerli olmak üzere, Adapazarı EUROTEM fabrikasında üretildiğini söyledi.
Birinci tren sisteminin 16 Aralık’tan itibaren yolcu ön işletmeye alacaklarını anlatan Karaman, testler bittikçe diğer setlerin de kullanılmaya başlanacağını sözlerine ekledi.
Daha sonra yeni banliyö setinin Ankara- Sincan-Ankara arasında son deneme sürüşüne Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da iştirak etti. Treni de bir süre kullanan Bakan Yıldırım, basın mensuplarıyla birlikte treni gezdiler.
Etiketler:
ankara-istanbul hızlı tren inşaatı,
hızlı tren,
İnönü hızlı tren
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Blog Arşivi
-
▼
2009
(150)
-
▼
Aralık
(65)
- İstanbul Metrosunun Ana Omurgası M2 Hattı; HACIOSM...
- Haydarpaşa Marmaray'da hizmet vermeye devam edecek
- Haliç Metro Köprüsü için ikinci grup köprü kazıkla...
- Haliç Metro Köprüsünün Azapkapı Ayakları çakılmaya...
- Antalya Raylı Sistemi (Antray) Açıldı
- 2008'de açılacağı söylenen Başakşehir Metrosu 2009...
- Gaziantep-Halep Demiryolu Hattı Açıldı
- Ankara-İstanbul Hızlı Tren 2. Etap 2012 sonunda aç...
- Kadıköy-Kartal Metro Hattı için ilk raylar geldi
- İkitelli Metroda Başakşehir-İSTOÇ arası raylar döş...
- Kadıköy-Kartal Metro Tünellerinde 43.000 m geçildi.
- Haliç Metro Geçişi Köprüsünden geri dönüş yok
- Marmaray metro işletme sıklıkları
- Havaalanı-Olimpiyatköy Metro Projesi Teknik Detayları
- Haliç Metro Köprüsü kazıkları bu hafta deniz dibin...
- İkitelli Sanayi Metro İstasyonu içinden ilk resimler
- 2005'te temeli atılan ve 2007'de açılacak denilen ...
- Marmaray Üsküdar'da 2. TBM'de İstasyondan tüpe doğ...
- Marmaray Üsküdar'da tüp ile kara buluşmasına 200 m...
- Taksim Metrosu ile Aksaray Metrosu 2010'da Yenikap...
- Kadıköy-Pendik Metro tünellerinde bu hafta 43.000 ...
- Marmaray Yenikapı çalışmaları tam gaz
- Haydarpaşa Gar olarak hizmet vermeye devam edecek
- Marmaray Yedikule tünel çalışmaları tekrar başladı
- Metro Maslak-Darüşşafaka arasında teste 20-30 Aral...
- Kadıköy-Kartal Metrosunda ilk biten istasyon Yenis...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü için gelen 13 kazıktan ...
- Haliç Metro geçişi Köprüsü çelik kazıkları suya in...
- İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi yakında başlıyor.
- Tekirdağ-Muratlı Demiryolu hattı bugün açılacaktı?
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü Azapkapı ayağı tam burada
- Şubat'ta açılacak Seyrantepe Metro İstasyonu'ndan ...
- Başakşehir Metrosunda yükleniciye 300 gün ek süre ...
- Haliç Metro Köprüsünün çelik boruları denize indir...
- 2010'da inşaatına başlanacak 3 demiryolu projesi
- 2010'da açılacak 3 demiryolu hattı
- Başkentray 16 Aralık'ta testlere başlıyor.
- Taksim-Yenikapı Metro İnşaatında Yenikapı-Koska ar...
- Haliç Metro geçişi Köprüsü çelik kazıkları bu haft...
- Başakşehir Metrosunda aktarma Kirazlı'da yapılacak...
- İzmir Metrosunu kendi işçileriyle yapacak.
- Şehzadebaşı Metro İstasyonu Yavaş Yavaş İnşaa Edil...
- Aksaray-Yenikapı Metro Tünellerinin bitmesine 101 ...
- Yenikapı Metro İstasyonu 20 m Derinlikte ve 3 Katlı
- Aksaray-Yenikapı Metro İnşaatı İçin Aksaray Metro ...
- Kadıköy-Kartal Metrosu tünel kazılarında 42.000 m ...
- Marmaray vagonlarından ilk resimler
- Kadıköy-Kartal Metrosu tünel kazılarında 41.000 m ...
- Başakşehir Metrosuna 8 Vagon daha geldi, vagon say...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü İnşaatında önümüzdeki h...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü çelik ayakları Şubat'ta...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsünde ilk adım dün gece at...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü çelik ayakları bu gece ...
- Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Hattı 2010'da ih...
- Marmaray Yenikapı İstasyonu 14 m Derinlikte ve 2 K...
- Yenikapı Aktarma Merkezi Metro-Marmaray Yolcu Geçi...
- Marmaray'a bağlanacak Haliç Metro Köprüsü 16 ayda ...
- Yenikapı Transfer Merkezi İnşaatı Teknik Bilgiler
- Yenikapı Transfer Merkezi İnşaatı
- Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) Kronolo...
- Yenikapı-Sirkeci İstasyonu arası 3.076 m Uzunluğunda
- Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) 2011'de...
- Yenikapı'dan yola çıkan TBM; Eylül 2010'da Sirkeci...
- Marmaray Projesi bitiş tarihi: 29 Ekim 2013
- Marmaray Yenikapı'da tünel kazıları başladı
-
▼
Aralık
(65)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder