24 Aralık 2009 Perşembe
Gaziantep-Halep Demiryolu Hattı Açıldı
Türkiye ile Suriye arasındaki 3. demir yolu geçiş kapısı olan Çobanbey Tren İstasyonu'nun açılışana, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Suriye Ulaştırma Bakanı Yarob Süleyman Badr, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, Suriye Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürü Georgas Mokabari, Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı, Kilis Valisi Turhan Ayvaz, Halep Valisi Ali Ahmet Mansuro, AK Parti Kilis milletvekilleri Hasan Kara ve Hüseyin Devecioğlu, AK Parti Gaziantep İl Başkanı Ahmet
Uzer, AK Parti Kilis İl Başkanı Ahmet Salih Dal, Kilis Belediye Başkanı Mehmet Abdi Bulut, Elbeyli Kaymakamı Müfit Gültekin, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Mehmet Ali Eryılmaz, Elbeyli Belediye Başkanı İsmail Kördeve, Yavuzlu Belediye Başkanı Mehmet Sakar, daire amir ve müdürleri ile DDY çalışanları katıldı.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, Suriye Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürü Georgas Mokabari, Kilis milletvekilleri Hüseyin Devecioğlu, Hasan Kara, Kilis Valisi Turhan Ayvaz, Halep Valisi Ali Ahmet Mansuro birer konuşma yaptı.
Suriye Ulaştırma Bakanı Yarob Süleyman Badr, yaptığı konuşmada, Suriye ile Türkiye arasında her alanda iş birliğinin devam ettiğini belirterek, "Suriye Devlet Başkanı Beşşan Esad ile Türkiye Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün girişimleri ile birçok anlaşmaya imza attık. Dost ve kardeş Türk halkı ile başta ticaret olmak üzere her alanda işbirliği yapıyoruz. Bugün demiryolu ile bunu perçinleştiriyoruz. Çobanbey Tren İstasyonu'nun açılması ile birlikte Halep-Gaziantep arasında tren seferleri başlıyor. Buda
ilişkilerin daha iyi olacağını gösteriyor" dedi.
Daha sonra kürsüye gelen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye ile Suriye arasında 3. demir yolu sınır kapısının açılmasıyla Hicaz demir yoluna bir adım daha yaklaşıldığını belirtti.
Bakan Yıldırım, "1912 yılında Hicaz demir yolu güzergahına hizmet amacıyla açılan ve 100 yıldır hiç bakım yapılmamış olan Çobanbey İstasyonu ile 56 kilometrelik Çobanbeyli-Karkamış hattının bakım ve onarımının tamamlanarak hizmete vermeye başladı. 'Bugün çok mutlu bir günümüz. Başta dostum Ulaştırma Bakanı Badr ve beraberindeki heyet olmak üzere bu önemli hizmete tanıklık eden herkesi saygı ve muhabbetle selamlıyorum. Türkiye'nin komşu ülkelerle 2 bin 753 kilometre sınırı var. Bu sınırların 3'te 1'i, en
uzun sınır 877 kilometre ile Suriye sınırıdır. Onun için dost ve kardeş ülke Suriye'ye açılan kapılarımızın da Suriye'nin Türkiye'ye açılan kapılarının da bu uzunlukta, bu büyüklükte olması gerekir. Esasında Suriye ile Türkiye'nin gerek hükümetler olarak gerekse halk olarak tarihten, kültürden, ortak medeniyet mirasından gelen hukuku sınırla ölçülmeyecek zenginlik ve derinliktedir. Burası Fırat'ın, Dicle'nin, Asi'nin suları nasıl bereketliyse, nasıl bu coğrafyaya hayat veriyorsa, nasıl kadim uygarlıklar bu nehir boylarında yeşermişse iki ülkenin halklarının da inançları, duyguları, deneyimleri bu coğrafya için hayat kaynağıdır. Bereket kaynağıdır. Bunun için Türkiye halkının sevinci Suriye halkının da sevincidir. Suriye halkının kederi Türkiye halkının da kederidir. Bizim gözümüzde Bursa'nın Halep'ten, Şam'ın İstanbul'dan farkı yoktur. Halep de Konya da aynı medeniyetin şehridir. Şam da Edirne de aynı medeniyetin şehridir. Halklarımızın birliği ve kardeşliği Hazreti Mevlana ile Şems'in kardeşliği gibidir.
Diyarbakırlı Sezai Karakoç nasıl bu medeniyetin şairi ise Şam doğumlu Kabbani de aynı medeniyetin şairidir. Suriye ile Türkiye olarak bütün çabamız bu coğrafyanın daha bayındır, daha kalkınmış, insanların hayat kaygısı taşımadığı istikrar ve huzur bölgesi olması, kanın ve gözyaşının durması içindir" dedi.
Türkiye ve Suriye uluslarının daha müreffeh, hayat standardının daha yüksek olmasını amaçladıklarını vurgulayan Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü;
"Suriye ile hava yolu, demir yolu, kara yolu bağlantımız var, daha da güçleniyor. Bilişim bağlantısı da var. Bu yıl içinde hükümet olarak Suriye hükümetiyle hemen her alanda önemli anlaşmalara imza attık. Güvenlikten sağlığa, ulaşımdan enerjiye, eğitimden konuta yaptığımız bu anlaşmalar meyvelerini bugünden vermeye başladı. Gaziantep ile Çobanbey arasındaki demir yolunun 1912-1917 yıllarında yapıldı. Bu yolu yeniledik. Seyahat süresini 5 saatten 1 saat 30 dakikaya düşürdük. Bu tesisler kullanılmaz
durumdaydı. Bunları yeniledik, düzenlemesini yaptık. 46 bin metrekarelik alanda mayınları temizledik. Sosyal tesis binası ve helikopter binası inşa ettik. Ecdadımızın yaptığı yolu şimdi biz iyileştiriyoruz.''
Karaman: Çobanbey, Suriye ve Türkiye'nin başarısı
Çobanbey'in yeniden hayat bulmasını sağlayan en önemli çalışmalardan birinin yol yenileme olduğunu ifade eden TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise şöyle konuştu:
''Çobanbey-Karkamış 1912'lerde, Karkamış-Gaziantep 1960'larda eski yol malzemesiyle inşa edilen, o tarihlerden bu yana el değmeyen hatlardır. Yolun eski olması nedeniyle tren hızları 30 kilometreye kadar düşürülmüş, 1981 yılında güvenlik nedeniyle Karkamış-Çobanbey hattı kapatılmıştır. Komşularımız Suriye ve Irak başta olmak üzere bölge ülkeleriyle ilişkilerimizde hayati öneme sahip olan bu hatların tekrar hizmete verilmesi projesi kapsamında önce 83 kilometrelik Karkamış-Nusaybin hattı yenilenmiştir. Çobanbey'in açılması sürecinde ise toplam 145 kilometrelik, 5 saatlik seyir süresi 1 saat 30 dakikaya indirilerek 3,5 saatlik seyir kazancı sağlanmıştır. Gaziantep-Çobanbey hattındaki tüm istasyonlar, Çobanbey eski istasyon binasının bakım ve onarımları, çevre düzenlemeleri yapılmış, sosyal tesis için ek bina ile 1 helikopter pisti inşa edilmiştir.''
Çobanbey'deki mayınlı arazileri Kilis Valiliğiyle birlikte temizlediklerini söyleyen Karaman, ''Türk firması tarafından gerçekleştirilen çalışmalarda emeği olan Kilis Valiliği ile 6. Kolordu Komutanlığına, sınır karakollarımıza ve onların mensuplarına teşekkür ediyorum'' diye konuştu.
62 kilometrelik, 1908 yılı yapımı Halep-Çobanbey hattının ise Suriye tarafından bu yıl iyileştirildiğini belirten Karaman, ''Dost ve kardeş ülkeler arasındaki demir ağların yeniden güçlendirilmesinde büyük çaba gösteren Suriye Ulaştırma Bakanı Badr'a, Suriye Demir Yolları Genel Müdürü ile Suriyeli meslektaşlarıma teşekkür ediyorum'' dedi.
''Tıkanan damarları onardık''
Hep birlikte iki kardeş ülke arasında yepyeni bir dönemi başlattıklarını belirten Karaman, sözlerini şöyle sürdürdü:
''100 yıldır adeta tıkanan damarlarımızı hep birlikte onardık, hep birlikte açtık. 100 yıl önce olduğu gibi demir ağlar, bölge ülkelerine bereketi, kardeşliği taşıyacaktır. Demir yolu taşımacılığında Meydan-ı Ekbez ve Nusaybin'den sonra artık Çobanbey'de hizmet verecektir. Böylece vagon ve yük yığılmaları olmayacak, daha hızlı sirkülasyon sağlanacak, Türkiye'den, Avrupa'dan Orta Doğu ile ihracat en kısa ve en güvenli yol olan demir yoluyla yapılacaktır. Bu çerçevede Suriye ve Orta Doğu'ya demir yoluyla yapılan taşımanın yılda 1 milyon ton, ihracat kapasitesinin yüzde 125 artması beklenmektedir.
İki ülke arasında vizenin kalkması, yenileme ile tren hızlarının artması, yolcu trenlerine talebi artıracaktır. Gaziantep-Halep, Mersin-Halep yolcu trenleri için çalışmalarımız sonuçlanmak üzeredir. İlk etapta yılda 100 bin ilave yolcu taşımayı hedefliyoruz.
Bölge ülkeleri arasında demir yolu sanayisinde en deneyimli ülke olarak Suriye'de çeken ve çekilen araç üretimi, bakımı yapan fabrika kurma çalışmalarımız tamamlanmak üzeredir. Tüm bu gelişmeler hükümetimizin demir yolunu öncelikli sektör olarak görmesi, ödenek ayırmasıyla olmuştur. Bu vesileyle Başbakanımıza, hükümetin değerli üyelerine, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a şükranlarımı sunuyorum.''
İki Bakan Çobanbey Tren İstasyonun açılışını yaptıktan sonra tren seferlerini başlattı. Bu sırada bazı Suriyeliler, tel örgülerden atlayarak, tören yapılan yere gelmek isteyince, askerler engel oldu. Tel örgüleri geçen Suriyeliler, yine geldikleri tel örgüleri aşarak ülkelerine geçiş yaptı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Suriye Ulaştırma Bakanı Yarob Süleyman Badr, helikopter ile Suriye'ye geçti
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18156
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Blog Arşivi
-
▼
2009
(150)
-
▼
Aralık
(65)
- İstanbul Metrosunun Ana Omurgası M2 Hattı; HACIOSM...
- Haydarpaşa Marmaray'da hizmet vermeye devam edecek
- Haliç Metro Köprüsü için ikinci grup köprü kazıkla...
- Haliç Metro Köprüsünün Azapkapı Ayakları çakılmaya...
- Antalya Raylı Sistemi (Antray) Açıldı
- 2008'de açılacağı söylenen Başakşehir Metrosu 2009...
- Gaziantep-Halep Demiryolu Hattı Açıldı
- Ankara-İstanbul Hızlı Tren 2. Etap 2012 sonunda aç...
- Kadıköy-Kartal Metro Hattı için ilk raylar geldi
- İkitelli Metroda Başakşehir-İSTOÇ arası raylar döş...
- Kadıköy-Kartal Metro Tünellerinde 43.000 m geçildi.
- Haliç Metro Geçişi Köprüsünden geri dönüş yok
- Marmaray metro işletme sıklıkları
- Havaalanı-Olimpiyatköy Metro Projesi Teknik Detayları
- Haliç Metro Köprüsü kazıkları bu hafta deniz dibin...
- İkitelli Sanayi Metro İstasyonu içinden ilk resimler
- 2005'te temeli atılan ve 2007'de açılacak denilen ...
- Marmaray Üsküdar'da 2. TBM'de İstasyondan tüpe doğ...
- Marmaray Üsküdar'da tüp ile kara buluşmasına 200 m...
- Taksim Metrosu ile Aksaray Metrosu 2010'da Yenikap...
- Kadıköy-Pendik Metro tünellerinde bu hafta 43.000 ...
- Marmaray Yenikapı çalışmaları tam gaz
- Haydarpaşa Gar olarak hizmet vermeye devam edecek
- Marmaray Yedikule tünel çalışmaları tekrar başladı
- Metro Maslak-Darüşşafaka arasında teste 20-30 Aral...
- Kadıköy-Kartal Metrosunda ilk biten istasyon Yenis...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü için gelen 13 kazıktan ...
- Haliç Metro geçişi Köprüsü çelik kazıkları suya in...
- İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi yakında başlıyor.
- Tekirdağ-Muratlı Demiryolu hattı bugün açılacaktı?
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü Azapkapı ayağı tam burada
- Şubat'ta açılacak Seyrantepe Metro İstasyonu'ndan ...
- Başakşehir Metrosunda yükleniciye 300 gün ek süre ...
- Haliç Metro Köprüsünün çelik boruları denize indir...
- 2010'da inşaatına başlanacak 3 demiryolu projesi
- 2010'da açılacak 3 demiryolu hattı
- Başkentray 16 Aralık'ta testlere başlıyor.
- Taksim-Yenikapı Metro İnşaatında Yenikapı-Koska ar...
- Haliç Metro geçişi Köprüsü çelik kazıkları bu haft...
- Başakşehir Metrosunda aktarma Kirazlı'da yapılacak...
- İzmir Metrosunu kendi işçileriyle yapacak.
- Şehzadebaşı Metro İstasyonu Yavaş Yavaş İnşaa Edil...
- Aksaray-Yenikapı Metro Tünellerinin bitmesine 101 ...
- Yenikapı Metro İstasyonu 20 m Derinlikte ve 3 Katlı
- Aksaray-Yenikapı Metro İnşaatı İçin Aksaray Metro ...
- Kadıköy-Kartal Metrosu tünel kazılarında 42.000 m ...
- Marmaray vagonlarından ilk resimler
- Kadıköy-Kartal Metrosu tünel kazılarında 41.000 m ...
- Başakşehir Metrosuna 8 Vagon daha geldi, vagon say...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü İnşaatında önümüzdeki h...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü çelik ayakları Şubat'ta...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsünde ilk adım dün gece at...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü çelik ayakları bu gece ...
- Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Hattı 2010'da ih...
- Marmaray Yenikapı İstasyonu 14 m Derinlikte ve 2 K...
- Yenikapı Aktarma Merkezi Metro-Marmaray Yolcu Geçi...
- Marmaray'a bağlanacak Haliç Metro Köprüsü 16 ayda ...
- Yenikapı Transfer Merkezi İnşaatı Teknik Bilgiler
- Yenikapı Transfer Merkezi İnşaatı
- Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) Kronolo...
- Yenikapı-Sirkeci İstasyonu arası 3.076 m Uzunluğunda
- Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) 2011'de...
- Yenikapı'dan yola çıkan TBM; Eylül 2010'da Sirkeci...
- Marmaray Projesi bitiş tarihi: 29 Ekim 2013
- Marmaray Yenikapı'da tünel kazıları başladı
-
▼
Aralık
(65)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder