5 Aralık 2009 Cumartesi
Marmaray Projesi bitiş tarihi: 29 Ekim 2013
-BAKAN YILDIRIM TARİH VERDİ-
Bir gazetecinin ''Tünel kazma makineleri ne zaman Sirkeci'ye ulaşacak ve Marmaray ne zaman hizmete girecek'' sorusuna Bakan Yıldırım, tünellerin 2011'in ilk yarısında, denizdeki tüple birleşmiş olacağını anlattı. Yıldırım, herhangi bir aksilik olmaması halinde 2011'in Nisan veya Mayıs ayında kazıların tamamen bitmiş olacağını kaydetti.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti:
''Toplam 20 kilometre tüneli, yerin altında yapmış olacağız. Buna tabii denizdeki tünelleri de ilave etmemiz gerekiyor. Proje iki kısımdan oluşuyor. 1. bölümü Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'den çıkan tamamen yer altında deniz altında iki tane tüp tünel bileşimi ve Söğütlüçeşme'den Gebze'ye Anadolu yakasında, Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar olan bölüm. Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak. Kısmen de birinci kısmı tamamlamış olacağız. Aslında bu proje, 2009'un sonunda bitecekti. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle uzadı. Projenin iş akışı kısmında bir sorun yok. Gerek Yenikapı'da, gerek Üsküdar'da, gerek Sirkeci'deki terminallerde arkeologların kontrolünde elle açıldı. İğneyle kuyu kazmak gibi bir şey. Bu tarihimize, İstanbul'un geçmişine kültürüne olan hassasiyetimizi de bir anlamda gösteriyor. Ama ne yazık ki iki iş birbiriyle çelişiyor. Bir yandan insanlar bu projenin bitmesini, İstanbul'un toplu taşıma sorununu rahatlamasını bekliyor, bir yandan da kentin 8500 yıllık tarihinin ortaya çıkması da uzun vadede kentin kültürel zenginliğine bir zenginlik daha da katacak. Burada bir hassasiyeti muhafaza ettik ve gecikmeyi göze aldık. Tabii ki fiyat artışını da etkiliyor.''
Artık önlerini daha net görebildiklerini, bundan sonraki işlerin tamamen kontrollerinde olduğunu ve arkeolojik kazı çalışmasının da hemen hemen bittiğini belirten Bakan Yıldırım, ''Önemli bir şey kalmadı. İşimizi geciktirecek dış faktörler tamamen ortadan kalktı diyebiliriz. İstanbul'un tarihini değiştiren bir projenin altında arkadaşlarım ve yüklenicilerle birlikte imzamın olması bizim için büyük gurur ve şereftir'' dedi.
Bir gazetecinin ''Şantiye'deki işçilerden zaman zaman paralarının ödenmediği yönünde şikayetler geliyor'' sözleri üzerine Bakan Yıldırım, bu konuda yanlış anlaşılmanın olduğunu anlattı.
Projeyi yürüten firmanın, bugüne kadar gerek çalışanlarına gerekse idareye karşı taahhütlerinin yerine getirilmesinde hiç sıkıntı yaşamadıklarını dile getiren Yıldırım, bir defa taşeron işçilerin ücretlerinin geç ödenmesinden kaynaklanan bir durumun yaşandığını, bunun da önemli olmadığını kaydetti.
Bir gazetecinin ''Banliyö hatlarının yenilenmesi söz konusu. Seferler duracak. Tarihi belli oldu mu?'' sorusuna Bakan Yıldırım, şöyle yanıt verdi:
''Hayır. Bununla ilgili olarak yüklenici firma, Devlet Demir Yolları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi birlikte çalışıyor. 18 ay minimum kapatılması gerekiyor. Kapatma esnasında vatandaşlarımızın banliyö hatlarından yararlanmasının, hangi alternatif taşımalarla en az sıkıntısız şekilde sağlanacağı yönünde çalışmalar var. Çalışmalar henüz tamamlanmadı. Takvime göre kapatma tarihi de belirlenir.''
Konuşmanın ardından Bakan Yıldırım, Marmaray Projesi'nin Koordinatörü Japon Hidomi Ohmi ile bir süre sohbet ederek, şakalaştı. Bakan Yıldırım, şantiyedeki çalışan işçilerle de tokalaştı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Blog Arşivi
-
▼
2009
(150)
-
▼
Aralık
(65)
- İstanbul Metrosunun Ana Omurgası M2 Hattı; HACIOSM...
- Haydarpaşa Marmaray'da hizmet vermeye devam edecek
- Haliç Metro Köprüsü için ikinci grup köprü kazıkla...
- Haliç Metro Köprüsünün Azapkapı Ayakları çakılmaya...
- Antalya Raylı Sistemi (Antray) Açıldı
- 2008'de açılacağı söylenen Başakşehir Metrosu 2009...
- Gaziantep-Halep Demiryolu Hattı Açıldı
- Ankara-İstanbul Hızlı Tren 2. Etap 2012 sonunda aç...
- Kadıköy-Kartal Metro Hattı için ilk raylar geldi
- İkitelli Metroda Başakşehir-İSTOÇ arası raylar döş...
- Kadıköy-Kartal Metro Tünellerinde 43.000 m geçildi.
- Haliç Metro Geçişi Köprüsünden geri dönüş yok
- Marmaray metro işletme sıklıkları
- Havaalanı-Olimpiyatköy Metro Projesi Teknik Detayları
- Haliç Metro Köprüsü kazıkları bu hafta deniz dibin...
- İkitelli Sanayi Metro İstasyonu içinden ilk resimler
- 2005'te temeli atılan ve 2007'de açılacak denilen ...
- Marmaray Üsküdar'da 2. TBM'de İstasyondan tüpe doğ...
- Marmaray Üsküdar'da tüp ile kara buluşmasına 200 m...
- Taksim Metrosu ile Aksaray Metrosu 2010'da Yenikap...
- Kadıköy-Pendik Metro tünellerinde bu hafta 43.000 ...
- Marmaray Yenikapı çalışmaları tam gaz
- Haydarpaşa Gar olarak hizmet vermeye devam edecek
- Marmaray Yedikule tünel çalışmaları tekrar başladı
- Metro Maslak-Darüşşafaka arasında teste 20-30 Aral...
- Kadıköy-Kartal Metrosunda ilk biten istasyon Yenis...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü için gelen 13 kazıktan ...
- Haliç Metro geçişi Köprüsü çelik kazıkları suya in...
- İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi yakında başlıyor.
- Tekirdağ-Muratlı Demiryolu hattı bugün açılacaktı?
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü Azapkapı ayağı tam burada
- Şubat'ta açılacak Seyrantepe Metro İstasyonu'ndan ...
- Başakşehir Metrosunda yükleniciye 300 gün ek süre ...
- Haliç Metro Köprüsünün çelik boruları denize indir...
- 2010'da inşaatına başlanacak 3 demiryolu projesi
- 2010'da açılacak 3 demiryolu hattı
- Başkentray 16 Aralık'ta testlere başlıyor.
- Taksim-Yenikapı Metro İnşaatında Yenikapı-Koska ar...
- Haliç Metro geçişi Köprüsü çelik kazıkları bu haft...
- Başakşehir Metrosunda aktarma Kirazlı'da yapılacak...
- İzmir Metrosunu kendi işçileriyle yapacak.
- Şehzadebaşı Metro İstasyonu Yavaş Yavaş İnşaa Edil...
- Aksaray-Yenikapı Metro Tünellerinin bitmesine 101 ...
- Yenikapı Metro İstasyonu 20 m Derinlikte ve 3 Katlı
- Aksaray-Yenikapı Metro İnşaatı İçin Aksaray Metro ...
- Kadıköy-Kartal Metrosu tünel kazılarında 42.000 m ...
- Marmaray vagonlarından ilk resimler
- Kadıköy-Kartal Metrosu tünel kazılarında 41.000 m ...
- Başakşehir Metrosuna 8 Vagon daha geldi, vagon say...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü İnşaatında önümüzdeki h...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü çelik ayakları Şubat'ta...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsünde ilk adım dün gece at...
- Haliç Metro Geçişi Köprüsü çelik ayakları bu gece ...
- Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Hattı 2010'da ih...
- Marmaray Yenikapı İstasyonu 14 m Derinlikte ve 2 K...
- Yenikapı Aktarma Merkezi Metro-Marmaray Yolcu Geçi...
- Marmaray'a bağlanacak Haliç Metro Köprüsü 16 ayda ...
- Yenikapı Transfer Merkezi İnşaatı Teknik Bilgiler
- Yenikapı Transfer Merkezi İnşaatı
- Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) Kronolo...
- Yenikapı-Sirkeci İstasyonu arası 3.076 m Uzunluğunda
- Marmaray 1. Etap (Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme) 2011'de...
- Yenikapı'dan yola çıkan TBM; Eylül 2010'da Sirkeci...
- Marmaray Projesi bitiş tarihi: 29 Ekim 2013
- Marmaray Yenikapı'da tünel kazıları başladı
-
▼
Aralık
(65)
Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığı personeli firmaları denetlemelere gitmekte; işçilere biz sizin haklarınızı koruyoruz diyerek işçi ve işveren düşmanlığı yapmaktadır.
YanıtlaSil